Informacje

Real Madryt  / autor: Pixabay
Real Madryt / autor: Pixabay

Real Madryt najcenniejszą marką piłkarską na świecie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 lipca 2020, 18:40

  • Powiększ tekst

Real Madryt to najcenniejsza marka w światowej piłce nożnej - wynika z raportu firmy konsultingowej Brand Finance. Wartość „Królewskich” oszacowano na 1,419 miliona euro, a na kolejnych miejscach znalazły się Barcelona i Manchester United.

Wartość marki Realu w porównaniu z poprzednim zestawieniem zmniejszyła się o 13,8 procenta. W raporcie zaznaczono, że wpływ na to miał m.in. kryzys wywołany pandemią koronawirusa. Eksperci oceniają jednak, że klub z Madrytu utrzyma prowadzenie także w kolejnym notowaniu w związku z wywalczeniem w połowie lipca mistrzostwa Hiszpanii. Zwrócono też uwagę, że „Królewscy” poszerzyli swoją ofertę handlową, rozpoczynając współpracę z firmami start-upowymi zorientowanymi na nowoczesne technologie i stworzyli dedykowany kibicom płatny kanał Madridista Nation.

Wartość marki Barcelony oszacowano na 1,413 mln euro, czyli o 1,4 proc. więcej niż w poprzednim raporcie. W przypadku Manchesteru United mowa zaś o 1,314 mln. Na czwartej pozycji znalazł się Liverpool, triumfator Ligi Mistrzów w sezonie 2018/19 i tegoroczny mistrz Anglii - 1,262 mln.

Zgodnie z danymi Brand Finance wartość 50 czołowych marek piłkarskich w związku z pandemią straciła łącznie 751 mln euro.

Czytaj też: Gorączka złota: Rekord pobity, a będzie jeszcze drożej

PAP/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych