Informacje

Koronawirus / autor: Pixabay
Koronawirus / autor: Pixabay

Niemcy: Brytyjski wariant odpowiada za blisko 90 proc. nowych infekcji

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 kwietnia 2021, 10:40

  • Powiększ tekst

Bardziej zakaźny wariant koronawirusa B.1.1.7, który po raz pierwszy został wykryty w Wielkiej Brytanii, odpowiada już za 88 procent nowych infekcji w Niemczech - poinformował w czwartek berliński Instytut im. Roberta Kocha (RKI).

Według RKI, wszystkie dostępne w Niemczech szczepionki bardzo dobrze chronią przed chorobami wywoływanymi przez B.1.1.7, a także przez dwa inne warianty koronawirusa.

Jednak te dwa warianty wirusa obecnie nie stanowią większego zagrożenia w RFN: wariant B.1.351, który jest szeroko rozpowszechniony w RPA, został wykryty w 0,8 proc. próbek z wynikiem pozytywnym, a wariant P.1, który szerzy się w Brazylii, tylko w 0,1 proc.

RKI poinformował w czwartek o 24,3 tys. przypadków infekcji koronawirusem w ciągu ostatniej doby. Ponadto w ciągu 24 godzin odnotowano 201 kolejnych zgonów wśród chorych na Covid-19. Dokładnie tydzień temu RKI odnotował 22 657 nowych infekcji i 228 nowych zgonów w ciągu jednego dnia.

Według RKI liczba nowych zakażeń zgłaszanych w ciągu siedmiu dni na 100 tys. mieszkańców (zapadalność siedmiodniowa) wyniosła 134,2 w całym kraju, a więc nieco powyżej poziomu z poprzedniego dnia - 132,3.

Od początku pandemii RKI odnotował 2 833 173 infekcje koronawirusem w Niemczech. Faktyczna liczba prawdopodobnie jest znacznie wyższa, ponieważ wiele zakażeń nie jest wykrywanych. RKI szacuje liczbę tych, którzy wyzdrowieli na około 2,535 mln. Całkowita liczba osób, które zmarły w RFN z diagnozą Covid-19, wzrosła do 76 543.

Czytaj też: Koronawirus „uciekł” z laboratorium w Wuhan? Ciekawa opinia

PAP/kp

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.