Sportowcy w szopie reklamują firmę, która też zaczynała w szopie
Wypowiedź Jerzego Janowicza, który stwierdził, że państwo polskie nic nie oferuje, a ma jedynie oczekiwania – zarówno w sporcie jak i w biznesie oraz życiu prywatnym, oraz odpowiedź ministra sportu Andrzeja Biernata, że talent można wytrenować w szopie ma swój ciąg dalszy. Firma Atlas, której początki niewiele odbiegały od produkcji w szopie, przygotowuje spot reklamowy w którym występują znani polscy sportowcy trenujący w szopie. To ciekawy przykład połączenia marketingu z krytyką polityczną.
„Przepraszam za moje wtopy, już się biorę do roboty…” – tymi słowami Jerzego Janowicza rozpoczyna się najnowszy spot Atlasa, w którym wystąpili tenisista, kierowca wyścigowy Maciej Steinhof i windsurfer Paweł Tarnowski. Jest to nawiązanie do wypowiedzi ministra sportu, który przywoływał do porządku zdenerwowanego brakiem perspektyw w Polsce Jerzego Janowicza, sportowca sklasyfikowanego na 19. miejscu światowego rankingu tenisistów. Na stwierdzenie przez Janowicza, że:
„Jesteśmy generalnie absolutnie krajem, który nie ma jakiejkolwiek perspektywy w sporcie, biznesie czy w życiu prywatnym dla nikogo. Studenci uczą się tylko po to, aby móc wyjechać. Trenujemy gdzieś po szopach i to nie tylko w tenisie. Zbigniew Bródka musi ćwiczyć za granicą. Więc dlaczego macie wobec nas jakieś oczekiwania?”.
Minister odpowiedział:
„No to gratuluję mu dobrego wyniku, bo jest w 20-tce czy 30-tce na świecie i okazuje się, że w szopie też można wytrenować wielki talent. To był dzieciak, na którego rodzice postawili jako na inwestycję biznesową i od początku miał wszystko, co chciał. Niech nie narzeka.”
Wypowiedź godna miłośnika trunków wyskokowych spod sklepu monopolowego, który zazdrości sąsiadowi, że dzięki pracy i oszczędności osiągnął sukces, a nie ministra III Rzeczpospolitej odpowiedzialnego m.in. za infrastrukturę sportową, przyciągnęła uwagę firmy, która powstała i rozwinęła się też tylko dzięki zaangażowaniu jej twórców. Często wbrew działaniom najróżniejszych urzędniczych władców życia i śmierci polskiego biznesu.
Teaser teledysku można oglądać od 16 kwietnia na stronie www.ZrobimyCieNaBialo.pl. Pełna wersja spotu oraz kolejne filmy zaczną pojawiać się już 18 kwietnia.