Informacje

Facebook / autor: Pixabay
Facebook / autor: Pixabay

Zarzuty promowania nienawiści nie zaszkodzą biznesowi Facebooka

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 października 2021, 17:20

  • Powiększ tekst

W ostatnim czasie ujawniono, że algorytmy Facebooka nagradzają nienawiść, a największe zaangażowanie użytkowników generują treści negatywne oraz obraźliwe posty, zaś Instagram negatywnie wpływa na psychikę młodych osób - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.

Zdaniem ekspertów marketingowych te doniesienia nie spowodują jednak odpływu budżetów reklamowych z tych platform.

-Reklamodawcy skupiają się na realizacji celów biznesowych - budowaniu zasięgu i świadomości czy też generowaniu konwersji. Ponad 20 milionów użytkowników obu platform w Polsce oraz zaawansowane możliwości targetowania i optymalizacji sprawiają, że reklamodawcy nie odwrócą się od tych platform - uważa Marcin Matyszewski z Performics.

Z badań wynika, że największe zaangażowanie użytkowników Facebooka generują treści negatywne i mowa nienawiści oraz posty obraźliwe. Jej szef Mark Zuckerberg ma być przeciwny jakimkolwiek zmianom algorytmów w obawie przed utratą zaangażowania użytkowników.

Czytaj też: Trump do sądu: Odblokujcie moje konto na Twitterze

wirtualnemedia.pl/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych