Informacje

Fot.mbank.pl
Fot.mbank.pl

mBank dezorientuje klientów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 maja 2014, 06:30

  • Powiększ tekst

mBank wywołał duże zaniepokojenie wśród swoich klientów. Tym razem chodziło nie o przypadkowe “testy” na produkcji, a prawdziwy komunikat ostrzegający przed atakiem, ale niestety napisany tak, że część internautów odebrała go zupełnie inaczej niż powinna - informuje portal Niebezpiecznik.pl.

Całe zamieszanie wiąże się z komunikatem rozesłanym do klientów, a który mogli oni zobaczyć po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego. Brzmi on tak: "Bezpieczeństwo: komunikat dotyczący zmiany dostawcy usług GSM".

Jeśli powyższy tytuł odczytaliście jako informację banku, że zmienia on dostawcę usług GSM, to nie jesteście jedyni. Problem w tym, że mBank wcale tego nie robi, a intencją powyższego komunikatu jest paradoksalnie ostrzeżenie klientów przed komunikatem (Yo Dawg!), który może im się pojawić po zalogowaniu do mBanku i który informuje o zmianie dostawcy usług GSM na T-Mobile -

można przeczytać na Niebezpiecznik.pl.

Takie zamieszanie jest bardzo atrakcyjnym środowiskiem dla potencjalnych przestępców.

W ostatnich dniach klienci mBanku, którzy zostali zainfekowani złośliwym oprogramowaniem, po zalogowaniu się do swojego konta mogą zobaczyć fałszywy, generowany przez przestępców komunikat, który próbuje przeprowadzić na nich atak socjotechniczny. Ponieważ sam dostęp do konta ofiary niewiele daje przestępcom (z racji wykorzystywania przez mBank SMS-ów do potwierdzania transakcji), próbują oni wyłudzić od ofiary kod potwierdzający zleconą w tle transakcję. Robią to pod pretekstem “testu nowego dostawcy usług GSM”, na którego bardzo sprytnie wybrali T-Mobile. Część z klientów zapewne kojarzy niedawny rebranding Alior Sync w T-Mobile “cośtam cośtam bank“ -

wyjaśnia portal.

Więcej na te temat przeczytasz tutaj link

Źródło: Niebiezpiecznik.pl/Opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych