Informacje

Berlin  / autor: Pixabay
Berlin / autor: Pixabay

Niemcy obawiają się ataku Rosji. Robią zapasy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 stycznia 2024, 13:43

  • Powiększ tekst

Prawie połowa Niemców obawia się możliwego rosyjskiego ataku, blisko 40 proc. robi na wszelki wypadek zapasy - wynika z badania dla dziennika „Bild”.

Według opublikowanego w poniedziałek wieczorem sondażu instytutu INSA dla portalu dziennika „Bild”, możliwy rosyjski atak na Niemcy niepokoi 46 proc. respondentów. 44 proc. ankietowanych nie ma takich obaw, reszta nie udzieliła odpowiedzi.

Najbardziej zaniepokojeni są wyborcy partii Lewica (55 proc.) i chadeckiej CDU (54 proc.). Zwolennicy lewicowej partii Sahry Wagenknecht i prawicowej AfD widzą najmniejsze zagrożenie wojną - zwraca uwagę portal.

Czytaj też: Niemcy: trzeba się zbroić, bo Putin chce wojny

Czytaj też: Ekspert: Jeśli Zachód się nie zmobilizuje, wygra Putin

Zapasy na wypadek wojny

Wezwania do gromadzenia prywatnych zapasów na wypadek wojny pojawiły się ostatnio między innymi w Szwecji i Norwegii. W Niemczech, według ankiety INSA, do tej pory zrobiło to 39 proc. ankietowanych. Jak dotąd 56 proc. pytanych nie zdecydowało się na gromadzenie zapasów awaryjnych” - pisze „Bild”.

W ankiecie tylko jeden na sześciu respondentów stwierdził, że wie, gdzie może znaleźć schronienie w przypadku ataku, np. rakietowego. „Wynika to prawdopodobnie głównie z faktu, że żaden z prawie 600 pozostałych schronów przeciwlotniczych w Niemczech nie jest obecnie czynny” - zauważa portal.

Konserwacja bunkrów zakończyła się w 2007 roku, kiedy to rządy federalne i landowe zdecydowały o zakończeniu „funkcjonalnego utrzymania schronów publicznych”.

Czytaj też: Rosja wygra wojnę? Dni NATO byłyby policzone

PAP/kp

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.