Informacje

MSP nieubłagane! Firmy z Niemiec, Danii i Finlandii w kolejce do kupienia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 23 stycznia 2015, 19:29

  • Powiększ tekst

Do kolejnego etapu prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej dopuszczeni zostali trzej potencjalni inwestorzy - poinformował w piątek resort skarbu. Decyzja o dopuszczeniu do negocjacji warunków umowy prywatyzacyjnej zapadnie po analizie ofert wiążących.

Wśród dopuszczonych do prywatyzacji PŻB są: DFDS A/S z siedzibą w Kopenhadze, Fahrdienste TT-Line G.m.b.H. and Co.KG z siedzibą w Lubece i Finnlines Oyj z siedzibą w Helsinkach.

Jak powiedziała PAP rzeczniczka resortu skarbu Agnieszka Jabłońska-Twaróg, decyzja o dopuszczeniu do kolejnego etapu prywatyzacji PŻB trzech spośród siedmiu potencjalnych inwestorów została podjęta po szczegółowej analizie ofert dokonanej przez powołany przez ministra skarbu zespół ds. negocjacji.

"Decyzja, którzy z potencjalnych inwestorów zostaną dopuszczeni do negocjacji warunków umowy prywatyzacyjnej, zostanie podjęta po analizie ofert wiążących" - powiedziała Jabłońska-Twaróg.

"Do negocjacji zostaną dopuszczone te z podmiotów, których oferty zostaną uznane za najkorzystniejsze z punktu widzenia interesu spółki i Skarbu Państwa. Dalszy harmonogram działań będzie zależał od efektów prowadzonych rozmów z potencjalnym inwestorem lub potencjalnymi inwestorami" - dodała.

Kilka dni temu związkowcy z PŻB zaapelowali do ministra skarbu o wstrzymanie prywatyzacji firmy. Uważają, że PŻB przynosi zysk i jej sprzedaż jest nieuzasadniona. Związkowcy wystosowali pismo, w którym zwrócili się o zakończenie procesu prywatyzacji PŻB bez rozstrzygnięcia.

"Proces prywatyzacji spółki będzie kontynuowany" - powiedziała Jabłońska-Twaróg. "Szukamy inwestora strategicznego, który umożliwi jej rozwój. Równolegle spółka realizuje opracowaną przez jej zarząd strategię rozwoju Grupy Kapitałowej PŻB na lata 2014-2017" - dodała.

O sytuacji PŻB, liście związkowców i długiej historii prywatyzowania armatora promów czytaj tutaj:

Prywatyzować do upadłego! PŻB jest na plusie, jest konkurencyjne, inwestuje, ale dla rządu to za mało...

PAP

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych