Informacje

https://e-numizmatyka.pl/sklep/index.php/cat/c1013_Program-Certyfikat-w-Z-oto-999-9.html
https://e-numizmatyka.pl/sklep/index.php/cat/c1013_Program-Certyfikat-w-Z-oto-999-9.html

Sprzedawcy złota proszą KNF o zbadanie działań konkurencji

xxx xxx

  • Opublikowano: 24 stycznia 2013, 13:54

    Aktualizacja: 28 stycznia 2013, 13:04

  • Powiększ tekst

Zarząd spółki Inwestycje Alternatywne Profit (IAP) zwrócił się do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego o zbadanie, czy przyjmowanie od klientów przez Mennicę Wrocławską środków pieniężnych na okres 6 miesięcy nie nosi znamion działalności parabankowej. O oskarżeniach, jakie firma działająca na rynku metali szlachetnych skierowała przeciw swojemu konkurentami, pisaliśmy w artykule: „Wizerunkowa potyczka na polskim rynku metali szlachetnych”.

Firma IAP specjalizująca się w detalicznej i hurtowej dystrybucji produktów mennic z całego świata i prowadząca emisję własnych serii bitych w szlachetnym kruszcu, oskarża Mennicę Wrocławską, że wystawia swoich klientów na podobne ryzyko jak w przypadku Amber Gold.

Firma z Wrocławia nie pozostaje dłużna i oskarża IAP, że oferuje klientom produkt, w którym występują identyczne ryzyka i na dowód odsyła na stronę internetową IAP (fragment na zdjęciu), gdzie oferowane są certyfikaty własności do niealokowanego oraz nieasortowanego złota. Dodatkowo informuje, że Amber Gold wzorował się na regulaminie IAP i powierzył tej firmie  swoje złoto. (Prezes Amber Gold wymieniał IAP jako miejsce, gdzie nabywał złoty kruszec - http://www.rp.pl/artykul/926576.html)

W kolejnej odsłonie konfliktu IAP postanowił zwrócić się do Komisji Nadzoru Finansowego o zbadanie oferty Mennicy Wrocławskiej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami, ograniczającymi możliwość przyjmowania depozytów jedynie do banków.

 

Oświadczenie IAP w sprawie konfliktu z Mennicą Wrocławską.

W związku z publicznymi wypowiedziami Mennicy Wrocławskiej w sprawie dyskusji wokół produktu „Złoto za spot” wyjaśniamy, iż kierowane pod adresem IAP oskarżenia uważamy za bezpodstawne.

Naszą jedyną intencją było wywołanie debaty wokół niewątpliwych kontrowersji co do charakteru prawnego i aspektów finansowych produktu „Złoto za spot”. Poważne wątpliwości wzbudził przede wszystkim fakt, iż nabywający złoto przez pół roku nie jest jego właścicielem.

Spółka IAP, jako prekursor sprzedaży złota inwestycyjnego na polskim rynku e-commerce, mając na względzie renomę i bezpieczeństwo wymagane przy fizycznym obrocie złotem, przedstawiła istotne wątpliwości dotyczące tak sformułowanej oferty. Informacja o wycofaniu produktu „Złoto za spot” wydaje się te wątpliwości potwierdzać.

Nasze działania nie mają nic wspólnego z próbą dyskredytowania konkurencji. Wynikają wyłącznie z troski o przejrzystość polskiego rynku złota. Chcemy, aby obrót złotem kojarzył się Polakom z bezpieczeństwem i zaufaniem.

Ocenę programu „Złoto za spot” pozostawiamy rynkowi i komentatorom. Naszym zdaniem prawo do krytyki oferty jest nieodłącznym elementem wolnorynkowej gospodarki, w której najważniejszy głos mają klienci. Tym bardziej dziwi nas tak ostra reakcja Mennicy Wrocławskiej.

Zarząd spółki IAP zwrócił się ponadto do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego z wnioskiem o zbadanie, czy przyjmowanie od klientów przez Mennicę Wrocławską środków pieniężnych na okres 6 miesięcy nie nosi znamion działalności para-bankowej.

 

Marianna Wodzińska
Marketing Communications Manager
Inwestycje Alternatywne Profit S.A.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych