Informacje

Połączona oszczędność

Artykuł sponsorowany

  • Opublikowano: 18 kwietnia 2016, 09:52

  • Powiększ tekst

Oszczędność i racjonalne gospodarowanie budżetem to cechy ludzi przedsiębiorczych. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by być takim właśnie przedsiębiorcą we własnym domu. Tylko jak tego dokonać, gdy piętrzy się góra rachunków za kolejne usługi, a każdy domownik wybiera dla siebie inną ofertę? Są na to sposoby. Korzystają wszyscy.

Gdy rachunki zaczynają się piętrzyć do sufitu, a skrzynkę pocztową i mejlową codziennie zapełniają kolejne faktury od usługodawców, warto się zastanowić nad racjonalizacją wydatków w tym zakresie. Na szczęście usługodawcy wyciągają do swoich klientów pomocną dłoń i oferują liczne możliwości łączenia rozmaitych usług. A takie rozwiązanie ma wiele zalet i nie chodzi tu tylko o pieniądze pozostające pod koniec danego miesiąca w portfelu.

Porządkuj rachunki

Zacznijmy od sprawy podstawowej, czyli porządku. Jeśli w naszym domu każdy członek rodziny ma usługi wykupione u innego operatora, przychodzące rachunki mogą przytłaczać. Co gorsza, może się zdarzyć, że o jakimś zwyczajnie zapomnimy (papierowa faktura zawieruszy się między gazetami lub dany mejl, przełożony do innego folderu, zniknie z naszej świadomości i pamięci), a to rodzi nieprzyjemności i problemy. W takiej sytuacji warto opłacać przychodzące rachunki na bieżąco, tego samego dnia, w którym je otrzymujemy. Będziemy mieli wtedy pewność, że wszelkie płatności są uregulowane i w następnym miesiącu nie czekają nas nieprzyjemne niespodzianki.

Pamiętajmy też, by wybrać najbardziej odpowiednią dla nas formę płatności. Nie każdy musi lubić przelewy internetowe i im ufać, ale nie bójmy się systemu e-faktur. Rezygnując z faktury papierowej i wybierając e-fakturę wysyłaną na pocztę mejlową, można sporo zaoszczędzić na rachunku. Korzystanie z faktur elektronicznych zdecydowanie się więc opłaca.

Racjonalizuj wydatki

Zdecydowaliśmy się na e-fakturę, jednak rachunki wciąż przychodzą. I choć już oszczędzamy pieniądze, to czy nie będzie lepiej, gdy oszczędzimy ich jeszcze więcej? Tylko jak to zrobić? Jak skutecznie optymalizować wydatki?

Wielokrotnie pierwszą decyzją w takiej sytuacji jest zmiana operatora. Nie zawsze jednak to optymalne rozwiązanie. Warto mieć na uwadze alternatywy. Także w ramach usług naszego obecnego dostawcy.

Zanim zrezygnujemy z usług danego dostawcy, warto odbyć z nim szczerą rozmowę w oddziale lub placówce. To nie jest tak, że usługodawcom zależy tylko na zysku kosztem klienta — wręcz przeciwnie. Niejednokrotnie wizyta i rozmowa z reprezentantem firmy może owocować zmianą oferty, wielu usługodawców oferty indywidualne, i to wcale nie w segmencie VIP! A to już pozwala na obniżenie naszych kosztów przy jednoczesnej poprawie jakości usług.

Z pewnością jednak wielu usługodawców podczas takiej rozmowy zapyta, czy mamy pełen pakiet usług telekomunikacyjnych lub energetycznych wykupionych u tego samego dostawcy. I jakże często odpowiedź na tak zadane pytanie z naszej strony brzmi „nie”. Wielu osobom się wydaje, że wybór różnych ofert gwarantuje mniejsze rachunki. Internet od jednego dostawcy, telewizja od innego, telefon komórkowy od jeszcze kolejnego. Z jednej strony pozornie niższe koszty, z drugiej — bezcenny czas poświęcany na płacenie góry kolejnych rachunków. Należy powiedzieć temu „stop!”.

Warto co najmniej raz do roku porównać nowe oferty poszczególnych usługodawców, zmiany następują tam bowiem bardzo dynamicznie! Czasami to, co wydawało się nam w danym roku świetną okazją, w kolejnym jest już bardzo wysoką kwotą w porównaniu z tym, co oferują inni dostawcy. Ale niekoniecznie trzeba opuszczać daną firmę i zrywać umowę. Czasami wystarczy zintegrować opłaty.

Wiele usług – jeden rachunek

Tu przechodzimy do bodaj najwygodniejszej metody racjonalizacji wydatków — łączenia ofert i usług. Pytanie, które wielokrotnie usłyszymy podczas renegocjacji umowy z danym usługodawcą, brzmi: „Czy nie ma Pani/Pan ochoty na połączenie usług?”. Nad taką propozycją warto się zastanowić.

Telefon, internet i telewizja, a nawet prąd od jednego dostawcy. Co więcej — wszystkie usługi w niższej cenie — wygoda i oszczędność. To możliwe i dostawcy prześcigają się w oferowaniu klientom tego rodzaju rozwiązań. Tak jest choćby w przypadku oferowanego przez sieć Plus oraz Cyfrowy Polsat programu smartDOM, dzięki któremu możemy płacić mniej za niezbędne w naszym domu usługi.

Usługodawca oferuje możliwość połączenia telefonu, internetu i telewizji cyfrowej jakości w jeden pakiet dostępny dla całej rodziny. Nielimitowane rozmowy i esemesy, szybki internet LTE (to obecnie najnowocześniejsza technologia internetu mobilnego dostępna na rynku), wreszcie dla kochających kino i telewizyjną rozrywkę — ponad 170 kanałów, z czego 65 w jakości HD. Przykładowo więc, mając telewizję z Cyfrowego Polsatu, otrzymuje się możliwość dokupienia wspomnianego internetu LTE lub telefonu w sieci Plus za 50 proc. ceny. Co więcej, trzecią usługę można dokupić nawet za złotówkę. Podobnie można zrobić, mając telefon lub internet w Plusie — wtedy również istnieje możliwość dokupienia dodatkowych usług, np. telewizji od Cyfrowego Polsatu w niższej o 50 proc. cenie, a trzeciej usługi także nawet za złotówkę. Tym samym wchodzimy w posiadanie pełnego pakietu usług, za który możemy płacić sporo mniej, niż byśmy zapłacili, korzystając z ofert kilku różnych dostawców. Oszczędzamy pieniądze, oszczędzamy czas.

A energia elektryczna? Tutaj również mamy okazję do poczynienia oszczędności, gdyż Plus od pewnego czasu oferuje tego rodzaju usługi. Możemy się pożegnać z naszymi sprzedawcami, i to bez nieprzyjemności — Plus proponuje bowiem możliwość kupowania prądu bezpośrednio od nich, i to bez przerw w dostawie. Co więcej, w tym przypadku mamy do czynienia z wiarygodnym, certyfikowanym dostawcą, oferującym bardzo konkurencyjne ceny. Warto je porównać z kosztami za energię elektryczną ponoszonymi obecnie, bo może się okazać, że nasze rachunki będą niższe. Im więcej zużywamy prądu, tym oszczędność jest większa, więc najwięcej zyskać mogą właściciele domów i rodziny wieloosobowe. Plus oferuje też stałą cenę, więc zmiany na rynku energii nie będą w żaden sposób dotkliwe dla klienta. Ponadto zmiana dostawcy następuje błyskawicznie i bez dotkliwych przerw w przepływie prądu. Wystarczy jedna wizyta z fakturą rozliczeniową w punkcie obsługi klienta lub na stronie operatora. Wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy prądu Plus załatwi za Ciebie.

Usługi dostępne w pakietach mogą więc pozytywnie wpłynąć na nasz czas, domowy budżet i wygodę. Jeśli dodamy do tego najwyższą jakość oferowanych usług, to otrzymamy bardzo korzystne zmiany. Warto w tym wypadku być przedsiębiorczym we własnym domu. I planować nowe inwestycje, które sfinansujemy z nowo zaoszczędzonych pieniędzy.

Arkady Saulski

Materiał powstał we współpracy z Polkomtel sp. z o.o.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych