Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Polska Izba Handlu przeciwko znikającym markom na paczkach papierosów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 6 lipca 2016
  • 14:13
  • 0
  • Tagi: biznes gospodarka handel papierosy
  • Powiększ tekst

Polska Izba Handlu zwróciła uwagę na niekorzystny, jej zdaniem, dla handlu przepis, który wkrótce może wejść w życie w ramach prac nad ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu. Chodzi o usunięcie z punków sprzedaży wyrobów tytoniowych informacji o wyrobach tytoniowych – czyli informacji o markach.

Biorąc pod uwagę zakaz innych form prezentowania wyrobów tytoniowych, komunikacja w punktach sprzedaży pozostaje jedynym elementem komunikacji z klientami i umożliwia im podejmowanie decyzji.

Jak czytamy w oświadczeniu PIH:

Po wprowadzeniu radykalnie powiększonych ostrzeżeń graficznych, które będą zajmowały aż 65 proc. powierzchni opakowania, "informacja o wyrobach tytoniowych" będzie pełnić podstawową rolę komunikacyjną, którą obecnie pełnią opakowania papierosów, zwłaszcza w zakresie informowania o dostępnych markach. Z punktu widzenia handlu, który cały czas będzie miał w swojej ofercie wyroby tytoniowe, zapewnienie podstawowej możliwości zapoznania się z ofertą jest całkowicie niezbędne. Stanowi ona jedyną szansę na zachowanie właściwych relacji komunikacyjnych w handlu, np. w przypadku papierosów mentolowych, których nie będzie można w żaden sposób oznaczać, a pozostaną one w sprzedaży do 2020 roku. Chodzi tu o zapewnienie handlowi możliwości rzetelnego informowania, co jest niezbędne w relacjach z klientami, a co nie będzie w żadnym wypadku reklamą. Brak szansy komunikowania spowoduje zaburzenia w pracy placówek handlowych i przesunie konsumentów do szarej strefy. To naprawdę ważne – chcemy legalnie i zgodnie z prawem sprzedawać produkty, natomiast muszą być zapewnione podstawowe warunki realizacji takich zadań, podstawowym jest możliwość zachowania informacji w punktach sprzedaży – mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu złożyła na ręce posłów propozycję poprawki, która pozwalałaby zachować minimalną możliwość komunikowania klientom oferty handlowej w sposób ujednolicony i zgodny z założeniami ustawy, a jednocześnie zapewniający niezbędne przy sprzedaży informacje.

PiH/ as/

Komentarze