Informacje

Od sierpnia Tauron zwiększy sprzedaż przez TGE

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 lipca 2018, 14:46

  • Powiększ tekst

Od 1 sierpnia br. Tauron będzie maksymalizować ilość energii sprzedawanej za pośrednictwem giełdy (TGE). Jest to efekt zapowiedzi ministra Energii, że wprowadzone zostanie 100-procentowe obligo giełdowe dla energii elektrycznej (z wyłączeniem kogeneracji i energii ze źródeł odnawialnych).

Pomysł Ministerstwa Energii, by 100 proc. energii było handlowane poprzez giełdę jest świetny i głęboko przemyślany, bo jednym posunięciem rozwiązuje kilka strukturalnych problemów rynku. Po pierwsze, rozwiązuje problem bilansu grup energetycznych, czyli tego, że jedne mają pozycję długą, a inne krótką. Po drugie, 100 proc. obligo zapewni przejrzystość rynku i nie będzie już zarzutów o manipulację cenami. Po trzecie, giełda będzie głębokim rynkiem, z dużą płynnością. To wszystko leży w interesie konsumentów energii. To także bardzo dobra wiadomość dla Grupy Tauron, która ma krótką pozycję i musi dokupować energię na giełdzie. Wysoka płynność zwiększy dostępność sprzedawanej energii tzn. będziemy mieli skąd ją kupić i cena będzie wiarygodna – wyjaśnia Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.

Ze wstępnej oceny Tauron wynika, że zmiany te powinny być jednym z czynników stabilizujących ceny energii na rynku oraz zwiększyć transparentność obrotu energią, co przyniesie korzyści dla producentów energii oraz klientów.

Zadaniem Tauron Polska Energia jest dbanie o zrównoważony rozwój firmy i zaspokajanie potrzeb klientów. W naszym portfelu mamy prawie 5,5 mln klientów, w tym blisko 5 mln gospodarstw domowych dla których mogę zapewnić, że do końca 2018 r. nie przewidujemy w Tauron podwyżek cen energii – dodaje Filip Grzegorczyk.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.