Technobiznes 2019: PKO BP napędza innowacje finansowe
Konkurs Technologiczny, w ramach którego „Gazeta Bankowa” przyznaje nagrody „Lidera”, to najstarsza i najważniejsza tego typu impreza w Polsce. Po raz 17-ty wybraliśmy firmy, które dokonały najciekawszych wdrożeń w 2018 roku.
Jury oceniało rozwiązania, jakie firmy i instytucje finansowe wdrożyły w 2018 r. Jedną z kategorii, w których wybierani byli LIDERZY 2018, była „Bankowość”.
Rok 2018 był kolejnym, kiedy banki dokonywały bardzo ciekawych, zmieniających rynek wdrożeń, zmuszając inne instytucje do wprowadzania własnych przełomowych rozwiązań. Liczba zgłoszeń była bardzo duża.
Jury zdecydowało się wyróżnić trzy wdrożenia. Credit Agricole Bank Polska został wyróżniony za wdrożenie logowania biometryczne do aplikacji mobilnej banku, Bank Millenium otrzymał wyróżnienie za Chatbot Milla w aplikacji mobilnej Banku Millenium, które to rozwiązanie umożliwia dokonywanie transakcji, zaś Santander Bank Polska uzyskał wyróżnienie za Dynamiczną Lista Produktów, która pozwala na spersonalizowanie ofert przedstawianych klientom.
Trzecie miejsce w konkursie LIDER 2018 uzyskał Alior Bank za Fabrykę Robotów, czyli system, który system umożliwił pełne zdigitalizowanie skomplikowanych procesów i działań, które były zbyt trudne do zautomatyzowania przy użyciu prostych systemów.
Drugie miejsce w konkursie LIDER 2018 otrzymał Bank Pekao S.A. za „zakładanie konta na selfie”. Pod tym określeniem kryje się innowacyjny i unikalny na polskim rynku w pełni zdalnego procesu zakładania konta osobistego przez internet, z weryfikacją tożsamości klienta za pomocą biometrii twarzy, czyli zrobienia zdjęcia „selfie”.
LIDERem 2018 został – według jury Konkursów Technologicznych Gazety Bankowej - PKO Bank Polski za wdrożenie technologii blockchain. Dzięki technologii blockchain PKO BP rozwiązał problem tzw. trwałego nośnika, a więc takiego rozwiązania technologicznego, które daje klientom informację z banku w taki sposób, aby nie dało się w informacji dokonać zmian. We wrześniu 2018 r. ponad 5 mln klientów PKO Banku Polskiego otrzymała elektroniczną korespondencję z nowymi regulaminami produktowymi w formie cyfrowej spełniającej wymóg trwałego nośnika.