Informacje

Prezydent RP Andrzej Duda podczas otwarcia Polskiego Tygodnia Biznesu i Innowacji  / autor: PAP/Radek Pietruszka
Prezydent RP Andrzej Duda podczas otwarcia Polskiego Tygodnia Biznesu i Innowacji / autor: PAP/Radek Pietruszka

Prezydent Duda w Dolinie Krzemowej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 16 czerwca 2019
  • 07:32
  • 0
  • Tagi: Andrzej Duda Dolina Krzemowa Google innowacje polityka Polska Polsko-Amerykańskie Forum Nowych Technologii technologie USA
  • Powiększ tekst

Podczas wizyty w USA prezydent Andrzej Duda ma spotkać się w poniedziałek z przedstawicielami firm z Doliny Krzemowej, m.in. z prezes YouTube Susan Wojcicki oraz wieceprezesem Google’a Kentem Walkerem; otworzy też Polsko-Amerykańskie Forum Nowych Technologii.

Według informacji biura prasowego Kancelarii Prezydenta, ostatni dzień wizyty polskiej głowy państwa w USA poświęcony jest nowym technologiom z Doliny Krzemowej.

W poniedziałek rano prezydent ma spotkać się z przedstawicielami kierownictwa firm technologicznych, które inwestują także w Polsce, a następnie otworzyć Polsko-Amerykańskie Forum Nowych Technologii w Menlo Park w Kalifornii. Forum, zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu przy okazji prezydenckiej wizyty, ma na celu przedstawienie potencjału sektora technologicznego oraz umożliwić polskim przedsiębiorstwom nawiązanie kontaktów biznesowych z największymi na świecie firmami branży IT, funduszami Venture Capital oraz potencjalnymi partnerami z Doliny Krzemowej. Wezmą w nim udział przedstawiciele takich firm jak Microsoft, Booksy czy DataWalk.

Kolejnym punktem wizyty jest niespełna godzinne spotkanie prezydenta Dudy i jego małżonki z prezes YouTube Susan Wojcicki oraz wiceprezesem Google ds. relacji międzynarodowych Kentem Walkerem w siedzibie Google. Następnie zaplanowano spotkanie prezydenta z polskimi inżynierami pracującymi dla Google. Zarówno Google, jak i Youtube są częścią holdingu Alphabet. Według analityków, z platform Google’a korzysta obecnie ok. 3 mld użytkowników. Koncern kontroluje ok. jednej trzeciej całego rynku reklamy internetowej i jest obecnie największym jej sprzedawcą na świecie.

Małgorzata Werner-Woś (PAP), sek

Komentarze