Informacje

samochody / autor: Pixabay
samochody / autor: Pixabay

Rekordowe wyniki Grupy PKO Leasing

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 lutego 2020, 13:30

  • Powiększ tekst

Grupa PKO Leasing w 2019 roku osiągnęła rekordowy wynik sprzedaży o wartości ponad 10 mld zł. Grupa zrealizowała 10 proc. dynamikę wzrostu liczoną rok do roku Kluczowymi segmentami wpływającymi na sprzedaż w grupie są samochody osobowe do 3,5 tony oraz maszyny i urządzenia

Grupa PKO Leasing zakończyła rok 2019 z rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie ponad 10 mld zł. Spółka, wspólnie z przejętą w maju Grupą Masterlease, zanotowała ponad 10 proc. dynamikę wzrostu liczoną rok do roku. Wynik ten jest znacznie powyżej oczekiwań rynkowych.

Spółka PKO Leasing już po pierwszym półroczu wykazała bardzo wysoką, dwucyfrową dynamikę rynkową. To pozwoliło nam szacować, że po raz kolejny zamkniemy rok z rekordem sprzedaży. Miniony rok nie był łatwy dla branży leasingowej. Bardzo wysoka baza wyjściowa z 2018 roku wpłynęła na ujemną dynamikę całego rynku w roku 2019. Na rekordowy wynik Grupy miała wpływ realizacja planów sprzedażowych oraz przejęcie jednego z największych graczy na rynku wynajmu długoterminowego - Grupy Masterlease – powiedział Paweł Pach, prezes PKO Leasing.

Dominującym aktywem leasingowanym przez klientów są samochody osobowe do 3,5 tony. Stanowią one obecnie 48 proc. całości rynku leasingowanych przez Grupę aktywów, osiągając 15 proc. dynamikę wzrostu liczoną rok do roku. W dłuższej perspektywie Grupa stawia na zwiększenie roli produktów z wysoką wartością rezydualną. W tym celu wykorzystywana będzie dalsza synergia z zakupioną w maju zeszłego roku spółką Masterlease.

Kolejnym istotnym segmentem notującym wysoką roczną dynamikę wzrostu są maszyny i urządzenia (15 proc. r/r). W tym obszarze najlepsze wyniki spółka zanotowała w liniach agro oraz sprzętu budowlanego. Obszar ten stanowi dziś 27 proc. sprzedaży spółki.

PKO Leasing w ogłoszonej na początku roku Strategii na lata 2020-2022 „Cyfrowa era leasingu” zapowiada dalsze umacnianie pozycji rynkowej. Celem spółki jest systematyczne zwiększanie udziału w rynku oraz osiągnięcie pozycji lidera w kluczowych segmentach: samochodów osobowych do 3,5 tony, maszyn i urządzeń oraz transportu ciężkiego.

mw

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych