Informacje

Smartfon / autor: Pixabay
Smartfon / autor: Pixabay

Boty rozpoznają koronawirusa?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 marca 2020, 22:30

    Aktualizacja: 25 marca 2020, 06:03

  • Powiększ tekst

W kryzysie, takim jak pandemia COVID-19, ważne jest nie tylko zapewnienie opieki medycznej, ale także dostarczenie informacji, które pomogą ludziom podejmować decyzje i zapobiegną zatłoczeniu systemów opieki zdrowotnej

Amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC) właśnie uruchomiło bota weryfikującego COVID-19, który może szybko rozpoznać objawy i czynniki ryzyka dla osób martwiących się infekcją, dostarczyć informacji i zasugerować kolejny sposób działania, taki jak skontaktowanie się z dostawcą usług medycznych lub, w przypadku osób, które nie potrzebują osobistej opieki medycznej, bezpieczne zarządzanie chorobą w domu.

Bot, który korzysta z usługi Healthcare Bot firmy Microsoft, początkowo będzie dostępny na stronie internetowej CDC.

W ten sposób Microsoft pomaga stawić czoła temu wyzwaniu organizacjom walczącym na pierwszej linii weryfikowania COVID-19, oferując usługę Healthcare Bot na Microsoft Azure, aby pomóc w monitorowaniu pacjentów pod kątem potencjalnej infekcji i opieki.

Organizacje zdrowia publicznego, szpitale i inne osoby, które jako pierwsze weryfikują COVID-19 muszą być w stanie odpowiadać na zapytania, dostarczać społeczeństwu aktualnych informacji o epidemii, śledzić narażenie, szybko weryfikować nowe przypadki i kierować kolejnymi krokami. Wiele z nich wyraziło ogromne zaniepokojenie ogromnymi potrzebami na pilną wsparcie, pomoc w nagłych wypadkach i opiekę pielęgniarską z powodu COVID-19.

W szczególności wąskim gardłem jest potrzeba badania przesiewowego pacjentów z dowolną liczbą objawów przeziębienia lub grypopodobnych – w celu ustalenia, kto ma wystarczająco wysokie czynniki ryzyka, i potrzebuje dostępu do ograniczonych zasobów medycznych, a kto może bezpieczniej dbać o siebie w domu. Grozi to przytłoczeniem systemów opieki zdrowotnej w czasie kryzysu.

Usługa Healthcare Bot firmy Microsoft to rozwiązanie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI), aby pomóc CDC i innym organizacjom znajdującym się na pierwszej linii walki z pandemią odpowiedzieć na te zapytania pomagając lekarzom, pielęgniarkom, administratorom i innym pracownikom służby zdrowia, aby mogli zapewnić krytyczną opiekę tym, którzy jej potrzebują.

Healthcare Bot to skalowalna usługa chmury publicznej na platformie Azure, która umożliwia organizacjom szybkie tworzenie i wdrażanie bota opartego na sztucznej inteligencji na stronach internetowych lub w aplikacjach. Jest spersonalizowany dostęp pacjenta do informacji związanych ze zdrowiem poprzez naturalną konwersację. Można go łatwo dostosować do własnych scenariuszy i protokołów organizacji.

Aby pomóc klientom w szybkim wdrożeniu ich botów COVID-19, Microsoft udostępnia zestaw szablonów odpowiedzi COVID-19, których klienci mogą używać i modyfikować:

Ocena ryzyka COVID-19 na podstawie wytycznych CDC

Badanie kliniczne COVID-19 na podstawie protokołów CDC

COVID-19 aktualne odpowiedzi na często zadawane pytania

Światowe wskaźniki COVID-19

screenshots of app

Zrzuty ekranu z aplikacji bota do wykrywania COVID-19 amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom

Providence, jeden z największych systemów opieki zdrowotnej w USA z siedzibą w pobliżu Seattle i obsługujący siedem stanów zachodnich, wcześniej korzystał z usługi Healthcare Bot firmy Microsoft działającej na platformie Azure, aby stworzyć chatbota opieki zdrowotnej o nazwie Grace, który mógłby pomóc odpowiedzieć na pytania pacjenta online. Korzystając z wytycznych CDC i własnych protokołów klinicznych, Providence było w stanie zbudować podobne narzędzie do oceny koronawirusa w ciągu zaledwie trzech dni, aby pomóc ludziom dowiedzieć się, czy powinni zwrócić się o pomoc medyczną w związku z objawami oddechowymi.

Narzędzie, które uruchomiono na początku marca, może zaprosić potencjalnego pacjenta bezpośrednio na sesję telemedyczną z lekarzem w celu uzyskania natychmiastowej opieki. Ma również na celu zapobieganie pojawianiu się zdrowych osób lub osób z łagodnymi objawami w klinikach i oddziałach ratunkowych, co pomaga ograniczyć infekcje społeczne i oszczędzać łóżka szpitalne i sprzęt dla tych, którzy tego potrzebują.

Inni dostawcy, którzy obecnie korzystają z usługi Healthcare Bot firmy Microsoft w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania COVID-19, to Virginia Mason Health System, z siedzibą w Seattle i obsługująca region północno-zachodniego Pacyfiku (opracowała Healthcare Bot do oceny stanu zdrowia, aby pomóc swoim pacjentom zrozumieć, czy konieczna jest opieka. Usługa jest aktywna i ma tysiące codziennych użytkowników) oraz Novant Health, dostawca opieki zdrowotnej w czterech stanach na południowym wschodzie (z jedną z największych grup medycznych w kraju, stworzył Healthcare Bota dla informacji COVID-19, który pojawił się na jego stronie internetowej w ciągu kilku dni, z tysiącami codziennych użytkowników od czasu jego uruchomienia).

Healthcare Bot firmy Microsoft przetwarza obecnie ponad milion wiadomości dziennie od osób, które są zaniepokojone infekcjami COVID-19 – spodziewamy się szybkiego wzrostu tych możliwości w celu zaspokojenia rosnących potrzeb. Mamy nadzieję, że udzielone przez niego odpowiedzi zmniejszą niepokój, którego mogą doświadczyć zaniepokojone osoby bez wyraźnych wskazówek i uratować życie, przyspieszając udzielenie opieki nad tymi, którzy jej najbardziej potrzebują.

na podst. mat. Microsoft

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.