Informacje

Obwodnica Łęcka / autor: GDDKiA
Obwodnica Łęcka / autor: GDDKiA

Poznaliśmy firmy chętne do zaprojektowania obwodnicy Łącka

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 lipca 2020, 18:10

  • Powiększ tekst

GDDKiA otworzyło oferty w przetargu na zaprojektowanie 3-kilometrowej obwodnicy Łącka w ciągu DK60, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Wpłynęło 5 ofert. To trzecie otwarcie ofert w tym tygodniu - we wtorek otworzyliśmy oferty na zaprojektowanie obwodnicy Skaryszewa, a w środę Zwolenia

Najniższą ofertę na kwotę 1 237 300,65 zł złożyła firma Value Engineering. Kosztorys inwestorski: 1 184 244,00 zł.

Pozostałe oferty:

1 289 040,00 zł, Arkas Projekt,

1 297 773,00 zł, Mosty Katowice,

1 397 403,00 zł, Multiconsult Polska,

1 943 400,00 zł, Konsorcjum: MPRB (lider), MP-MOSTY (partner), MP INFRA (partner).

Jak będą oceniane oferty?

Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

· zespół projektowy - 18 proc.,

· zespół środowiskowy - 10 proc.,

· zespół geologiczny - 6 proc.,

· liczba wizji lokalnych - 6 proc.,

· cena - 60 proc.

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w IV kwartale 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na koniec 2023 r.

Zakres prac

Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Przewiduje się, że nowa droga ominie istniejącą zabudowę prawdopodobnie po północno-zachodniej stronie obecnej DK60. Jednoznaczny przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.

Cel realizacji inwestycji

Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę dziewięciu obwodnic:

· Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60,

· Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,

· Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,

· Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,

· Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,

· Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,

· Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,

· Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,

· Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.

Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.

Więcej o Programie budowy 100 obwodnic na stronie Ministerstwa Infrastruktury.

Czytaj też: Wybierasz się w podróż? Sprawdź opłaty na autostradach

GDDKiA/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych