Informacje

Budowa drogi / autor: Fratria
Budowa drogi / autor: Fratria

Trasa do Marek do Kobyłki droższa od przewidywań

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 sierpnia 2019, 15:45

  • 1
  • Powiększ tekst

W przetargu na kontynuację projektowania i budowę drogi S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka wpłynęło pięć ofert - wszystkie powyżej budżetu zamawiającego wynoszącego 139,4 mln zł. Najniższą ofertę wartą 166 mln zł brutto złożyła firma Strabag - poinformowała GDDKiA.

Jak podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), swoje oferty złożyły jeszcze takie firmy jak Budimex (o wartości 171,8 mln zł), konsorcjum firm PORR i Unibep za 256,6 mln zł, Intercor - 282,9 mln zł, oraz konsorcjum firm: Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty, Elektrownia Wiatrowa EOL, PHU TOWEMO, TOWEMO, Meliorant Tadeusz Zając i Spółka i ALBLU z ofertą wartości 173,9 mln zł.

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań oraz przy zapewnieniu finansowania, zostanie podpisana w listopadzie 2019 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 12 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego) z możliwością jego skrócenia w ramach kryterium pozacenowego o maksimum 2 miesiące. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r. - napisano w komunikacie.

Wybrana w przetargu firma dokończy prace na budowie, które rozpoczęło konsorcjum z liderem Salini Polska. Umowa została zawarta w 2014 roku. W maju 2018 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.

We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na drodze krajowej nr 8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski zamawiającego. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłoszono przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70 proc. przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione.

Następnie GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in. wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac.

PAP, MS

Powiązane tematy

Komentarze