Dino idzie jak burza. Polska sieć sklepów przegoniła Lidla
Polska sieć supermarketów Dino w pierwszym kwartale tego roku otworzyła 66 nowych sklepów, a w ciągu ostatniego roku przybyło ich aż 348. Łącznie Dino ma już 1880 placówek w całym kraju – czytamy na portalu Money.pl
Należąca do polskiego biznesmana sieć supermarketów Dino ma już więcej supermarketów niż niemiecki Lidl. W ciągu ostatniego roku Dino otworzyło aż 348 nowych sklepów. Polska sieć ma za sobą szybką ekspansję, dzięki której pod koniec marca w jej posiadaniu było już 1880 marketów, a więc ponad dwa razy więcej niż sieć Lidla, mająca w Polsce nieco powyżej 800 placówek.
Niezachwiana jest za to pozycja lidera na rynku sieci handlowych w Polsce – osiągnięta przez portugalską Biedronkę mającą w posiadaniu 3100 palcówek.
Dino weszło na warszawską giełdę w 2017 r. Jego głównym akcjonariuszem jest biznesman Tomasz Biernacki – należy do niego 51 proc. udziałów w polskiej sieci.
Jak informuje „Forbes” to jeden z najszybciej bogacących się przedsiębiorców ostatnich lat. Ponad dekadę temu Dino było lokalną siecią z 81 placówkami zlokalizowanymi między Poznaniem a Wrocławiem - czytamy na portalu.
Zasada biznesowa stosowana przez Tomasza Biernackiego to właściwie „copy & paste”. Jego kolejne sklepy są do siebie bliźniaczo podobne, dzięki czemu obniża on koszt ekspansji sieci handlowej.
W ciągu czterech lat Biernacki powiększył swój majątek niemal dziesięciokrotnie – z 930 mln zł do ponad 8 mld zł.
Czytaj też: BlackRock pomógł Rosji zgromadzić 630 mld dol. rezerw
money.pl/mt