Informacje

prezes PGE Wojciech Dąbrowski / autor: PGE
prezes PGE Wojciech Dąbrowski / autor: PGE

PGE wspiera rozwój sportu, kultury i społeczności lokalne

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 maja 2022, 11:58

    Aktualizacja: 27 maja 2022, 14:44

  • Powiększ tekst

W nowej strategii sponsoringowej PGE porządkuje projekty sponsoringowe, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą działalności biznesowej Grupy PGE. Sport profesjonalny, sport amatorski dzieci i młodzieży oraz kultura wysoka – to trzy filary omówione w Raporcie Sponsoringowym Grupy PGE za 2021. Obecnie Grupa zwiększy wsparcie społeczności lokalnych, zaangażuje się też w nowe obszary, jak np. e-sport. Efektywność umów sponsoringowych wyniosła w 2021 r. 863 proc., w praktyce oznacza to, że każda wydana przez PGE złotówka na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.

Działalność sponsoringowa Grupy PGE to świadome, przemyślane i długofalowe działania spójne z naszą działalnością biznesową. Jesteśmy największym przedsiębiorstwem elektroenergetycznym w Polsce, dostawcą energii elektrycznej i ciepła do ponad 5 milionów klientów oraz liderem zmian w polskiej energetyce. Podążając ścieżką transformacji i dekarbonizacji energetyki wspieramy w skali ogólnopolskiej rozwój sportu oraz kultury, budując relacje z lokalnymi społecznościami, które - jako nasi pracownicy, klienci i partnerzy - tworzą otoczenie, w którym działamy. W perspektywie długoterminowej zaangażowanie w tych dwóch obszarach jest inwestycją w przyszłość – wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE, największy polski koncern energetyczny, w 2021 roku przyjął nową strategię sponsoringową. Porządkuje ona projekty sponsoringowe w PGE, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą działalności biznesowej Grupy PGE oraz wspierające partnerów oraz markę PGE. Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 roku – czytamy w raporcie.

Uporządkowanie działalności sponsoringowej

Sponsorowane przez PGE projekty będą w kolejnych latach się skupiały na sportowcach zawodowych i amatorskich, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. W przypadku kultury wysokiej Grupa PGE będzie wspierała rozwój 15 polskich filharmonii oraz najważniejszych muzeów.

W ramach nowej strategii PGE wyodrębniła program MOCna Liga PGE, w ramach którego, m.in. kontynuuje sponsoring PGE Narodowego, oraz najlepszej żużlowej ligi świata PGE Ekstraligi. W MOCnej Lidze PGE znajduje się także sponsoring najbardziej utytułowanego w XXI wieku polskiego klubu siatkarskiego (PGE Skra Bełchatów) oraz klubów występujących w najwyższych klasach rozgrywkowych koszykówki (PGE Spójnia Stargard) i piłki nożnej (PGE FKS Stal Mielec). W ramach programu PGE wspiera także drużynę I Ligi koszykówki mężczyzn PGE Turów Zgorzelec oraz Stal Stalową Wolę, występującą w piłkarskiej III lidze - informuje PGE.

Dodatkowo, w ramach programu Sportowa Zima z PGE, Grupa PGE obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, a w ramach programu MOC Wiatru - Polski Związek Żeglarski wraz z polską mistrzynią olimpijską z 2012 r. Zofią Klepacką - czytamy.

Akcent na społeczności lokalne

Największy polski koncern energetyczny nie zapomina także o lokalnych społecznościach, bezpośrednio zaangażowanych w działalność biznesową PGE. Koncern intensywnie wspiera rozwój sportu wśród dzieci i młodzieży w ramach programu PGE Junior. W 2021 roku Grupa objęła sponsorowaniem 16 akademii sportowych, w których trenowało ponad 2500 młodych zawodników. Obecnie program ten objął ich już niemal 4000 osób.

W przypadku wsparcia kultury wysokiej, PGE realizuje program Kulturalna Grupa Energetyczna, w ramach którego została mecenasem Galerii Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie i od 2022 r. również mecenasem Muzeum Narodowego w Lublinie. PGE zwiększyła również wsparcie dla filharmonii działających na terenie całej Polski, obejmując mecenatem 15 z nich. Natomiast program PGE Dumni z Historii obejmuje wsparcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie, gdzie PGE jest Mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego i Nowego Skarbca Koronnego.

Nowoczesne obszary sponsoringu

Intensywnie rozwijającą się nową dziedziną sponsoringu, otwierającą Grupę na nowoczesne usługi, jest e-sport. Program MOC e-mocji poświęcony jest właśnie współpracy z PGE Polską Ligą E-sportową oraz sekcją e-sportową PGE Turów Zgorzelec.

Specyfika aktywności sponsoringowych Grupy PGE zakłada planowanie długofalowych działań, budujących trwałą rozpoznawalność marki oraz zapewniających wysoką efektywność, która w 2021 roku wzrosła o 60 punktów procentowych. Efektywność umów sponsoringowych wyniosła w ubiegłym roku o 863 proc., a to w praktyce oznacza, że każda wydana złotówka wydana przez PGE na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.

PGE

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych