Informacje

WeNet / autor: materiały prasowe
WeNet / autor: materiały prasowe

Czym różni się sklep od strony internetowej?

Artykuł sponsorowany

  • Opublikowano: 27 czerwca 2022, 11:00

  • 0
  • Powiększ tekst

Coraz więcej Polaków korzysta z nieograniczonych możliwości online, a jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących przez Internet. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój branży e-commerce. Jeśli chcesz skutecznie rywalizować z konkurencją i osiągnąć sukces na rynku, to stacjonarne prowadzenie firmy może okazać się obecnie niewystarczające. Dlatego nie zwlekaj z przeniesieniem biznesu do sieci. Zanim jednak to zrobisz, to sprawdź, czym różni się e-sklep od strony internetowej. Przekonaj się, na które z rozwiązań warto postawić, by docierać do nowych klientów.

Dlaczego warto przenieść swój biznes do Internetu?

Nawet 29,7 mln użytkowników korzystało z Internetu w maju 2022 roku – tak wynika z raportu MediaPanel. Jeśli masz własne przedsiębiorstwo, to musisz zdać sobie sprawę, że wśród internautów są również potencjalni konsumenci oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Nie dotrzesz do nich, jeśli nie zaczniesz działać online. W końcu nie bez powodów mówi się, że biznes powinien być tam, gdzie są jego klienci. Trudno więc wyobrazić sobie efektywną działalność bez obecności w sieci.

Zastanawiasz się, jak połączyć marketing internetowy ze stacjonarnym rozwojem biznesu? Aby dotrzeć do ogromnej bazy klientów online, warto skorzystać z najskuteczniejszych narzędzi do promocji w sieci. Właśnie dlatego możesz zainwestować w firmową stronę lub e-sklep. To dzięki nim trafisz do użytkowników, którzy w Internecie wypatrują zaufanych firm, szukają odpowiedzi na nurtujące pytania oraz chcą robić zakupy online.

Oba rozwiązania – zarówno budowa sklepu internetowego, jak i stworzenie strony WWW zapewni Twojej firmie lepszą widoczność w sieci. Ta zaś niesie za sobą wiele korzyści: • rozpoznawalność marki w Internecie,
• większą sprzedaż produktów i usług, • skuteczną promocję oferty i firmy, • dotarcie do potencjalnych klientów, • możliwość rozwoju biznesu i duży zysk.

Które rozwiązanie sprawi, że użytkownicy dostrzegą Twój biznes na tle konkurencji w sieci? Czym różni się sklep od strony internetowej? O tym w dalszej części artykułu. Strona WWW a sklep internetowy – różnice

Wiesz już, że jeśli zdecydujesz się przenieść swój biznes do sieci, to możesz skorzystać w tym celu z różnych narzędzi. O tym, które rozwiązanie okaże się dla Ciebie najlepsze, zadecyduje z pewnością specyfika marki oraz Twoje potrzeby i oczekiwania. Warto więc poznać różnice między e-sklepem a firmową witryną.

Zacznijmy więc od podstaw – strony internetowe stanowią unikalne miejsce w sieci dla każdej firmy. Jest więc to przestrzeń, gdzie można w obszerny sposób zaprezentować produkty i usługi. Co więcej, to właśnie tutaj warto informować zarówno o ofercie, jak i o samej marce, jej historii oraz prowadzonej działalności. Dzięki witrynie możesz dotrzeć do odbiorców, którzy wykorzystują Internet do wyszukiwania informacji na temat towarów.

Szczególny rodzaj strony WWW stanowi zaś sklep internetowy. Każda tego rodzaju platforma ma odpowiednie funkcjonalności, które umożliwiają klientom robienie zakupów online. Są to wszelkiego rodzaju mechanizmy realizacji zamówień, płatności, wysyłki czy fakturowania sprzedaży. Warto pamiętać, że e-sklep podlega ustawie o handlu elektronicznym, a więc musi udostępniać zgodne z przepisami regulaminy.

WeNet / autor: materiały prasowe
WeNet / autor: materiały prasowe

Podsumowując – strona to wirtualna wizytówka firmy i jej oferty. Do stworzenia takiego serwisu konieczna jest domena, hosting oraz atrakcyjny projekt WWW. E-sklep zaś to poza katalogiem z cenami również funkcjonalna witryna, której celem jest skuteczna finalizacja ścieżki zakupowej klienta. Budowa sklepu wymaga poza wymienionymi wyżej elementami również odpowiedniego oprogramowania, czyli platformy e-commerce.

Jak widzisz, wiele różni oba narzędzia. Warto jednak pamiętać, że zarówno sklep internetowy, jak i strona online prowadzą do jednego celu – sukcesu Twojej firmy w sieci.

Sklep internetowy a strona WWW – na co się zdecydować?

Wybierasz między firmową witryną a e-sklepem? Wciąż zastanawiasz się, na które rozwiązanie warto się zdecydować? Podejmując decyzję, kieruj się przede wszystkim potrzebami, wymaganiami i celami Twojego biznesu. Sprawdź więc, dlaczego warto zainwestować w sklep internetowy lub stronę WWW.

1. Do czego służy strona internetowa?

Mimo rosnącej popularności innych form komunikacji z odbiorcami to budowa stron internetowych jest wciąż opłacalną i nieraz kluczową inwestycją dla małych oraz średnich przedsiębiorstw. Innowacyjna i efektywna witryna gwarantuje bowiem: • budowanie wizerunku marki, • promocję produktów i usług, • pozyskanie nowych klientów, • poszerzanie zasięgów firmy, • większe możliwości marketingowe, • lepszą sprzedaż i wzrost zysków.

Inwestycja w stronę WWW to szansa na zaoszczędzenie pieniędzy oraz czasu – witryna jest wirtualną wizytówką, która pracuje na sukces Twojej firmy 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu. Służy nie tylko do skutecznej prezentacji oferty, ale również do zbudowania relacji z odbiorcami i zdobycia wśród nich autorytetu.

2. Do czego służy sklep internetowy?

Czy wiesz, że już nawet 77% polskich internautów robi zakupy online? Tak wynika z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce”. Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe stały się obecnie jednymi z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Do tego liczba potencjalnych klientów stale rośnie. Jeśli chcesz dotrzeć do kupujących, to już teraz zacznij sprzedawać w sieci, a zyskasz ponadto: • lepszą widoczność firmy wśród konkurencji, • atrakcyjną prezentację produktów i usług, • szybki, łatwy i stały kontakt z odbiorcami, • możliwość mierzenia wyników i potrzeb klientów, • większy zysk i mniejsze koszty prowadzenia sklepu, • wsparcie sprzedaży stacjonarnej (działasz wielokanałowo). Wejście na rynek e-commerce to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy coraz częściej kupują online. Tworzenie sklepu internetowego, choć może okazać się droższe niż zaprojektowanie firmowej witryny, to również przynosi wiele korzyści dla biznesu. Z witryną sprzedażową Twoja oferta staje się dostępna 24/7, dzięki czemu możesz stale docierać do kupujących spoza rynku lokalnego.

Jak zaistnieć w Internecie? - WeNet

Czym różni się e-sklep od strony internetowej? Podsumowanie

Udowodniliśmy, że oba omawiane rozwiązania mogą przynieść dla biznesu wiele korzyści. To, na którą opcję zdecydujesz się postawić, zależy od efektów, jakie chcesz osiągnąć. Jeśli więc oferujesz usługi, to postaw na dedykowaną stronę internetową. Gdy zaś stawiasz przede wszystkim na sprzedaż produktów, to e-sklep może okazać się dla Ciebie niezbędny.

Pamiętaj przy tym, że oba narzędzia możesz połączyć w ramach jednej strategii marketingowej. Ich współdziałanie zwiększa Twoją szansę na sukces online. Chcesz przenieść swoją firmę do Internetu? Zacznij czerpać korzyści z obecności w sieci z doradcą internetowym WeNet. Specjaliści od ponad 30 lat pomagają przedsiębiorcom działać online, zdobywać nowych klientów, zwiększać sprzedaż i promować wizerunek marki. Wybierz innowacyjny, efektywny oraz dostępny pakiet i dołącz do 50 000 zadowolonych klientów w całej Polsce.

W WeNet cały sztab ludzi będzie pracował dla Ciebie pod okiem Twojego dedykowanego opiekuna. Zespół zaoferuje rozwiązania, których potrzebuje Twój biznes. Na podstawie rozmowy, specjaliści zaplanują działania, zrealizują kampanię, przygotują raporty i wdrożą zmiany, aby Twoja firma wykorzystała nieograniczone możliwości online.

Zainwestuj w stronę internetową, a otrzymasz: • atrakcyjny i przyjazny dla użytkowników projekt WWW, • wsparcie ekspertów na każdym etapie współpracy, • bezpieczną, mobilną i sprawnie działającą witrynę, • bogaty pakiet usług wraz z domeną i hostingiem, • profesjonalne doradztwo oraz obsługę i promocję strony.

Natomiast jeśli zdecydujesz się sprzedawać online z pomocą WeNet, to zyskasz: • sklep internetowy PrestaShop na własność, • nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny użytkownikom projekt, • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce w trakcie współpracy, • hosting, domenę, certyfikat SSL i regulaminy w ramach jednego pakietu, • konieczne integracje z zewnętrznymi narzędziami takimi jak np. systemy płatności, • dostęp do nowoczesnych narzędzi, które pomogą Ci w poprawie wyników.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na WeNet.pl, zamów darmową wycenę i skorzystaj z kompleksowej oferty. Przekonaj się, jak niewiele dzieli Twój biznes od sukcesu w Internecie.

Artykuł sponsorowany

Powiązane tematy

Komentarze