Nowy McDonald’s bez pracowników
McDonald’s rozpoczyna wdrażanie sztucznej inteligencji i automatyzacji. Na razie powstał jeden testowy punkt i jest nim restauracja w Teksasie. Nowe roboty całkowicie zastąpiły pracowników obsługi klienta. Zaczęło się od Drive-Thru, ale obecnie w całej restauracji próżno szukać żywych pracowników
W Teksasie powstał pierwszy McDonald’s bez pracowników obsługi klienta. Nowatorska restauracja znajduje się w miejscowości Fort Worth, w Stanach Zjednoczonych. Dzięki automatyzacji powierzchnia lokalu jest o połowę mniejsza od tradycyjnej.
Mechanizm obsługi przystosowany jest do odbioru zamówień za pomocą kilku sposobów. Pierwszą możliwością jest odbiór zamówienia opłaconego przez Internet. Drugą jest wpisanie zamówienia na dotykowym panelu kiosku. Trzeci sposób polega na skorzystaniu z odbioru zamówienia przy pomocy kuriera.
Posiłki wydawane są za pomocą robota i podajnika taśmowego. W procesie sprzedaży nie biorą udziału pracownicy. Zamówienia realizowane są tylko na wynos, bez możliwości zjedzenia na miejscu.
Ponieważ potrzeby naszych klientów wciąż się zmieniają, staramy się znaleźć nowe sposoby, aby obsłużyć ich szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej - wyjaśnia Max Carmona, dyrektor ds. globalnego projektowania i rozwoju restauracji w McDonald’s.
Czytaj też: Daktela kupiła udziały w coworkersai aby budować chatboty
fpg24, jb