Zarzuty UOKiK wobec T-Mobile. Sieć: podejmiemy współpracę
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów
Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd - podał w poniedziałek Urząd. Zwrócono uwagę, iż w rzeczywistości przekazywane są pakiety internetowe 100 GB co miesiąc, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie opłatę o wysokości przynajmniej 35 zł.
T-Mobile Polska we wtorek wydało oświadczenie, zgodnie z którym oferta „1200 GB za darmo za rok” zyskała szerokie zainteresowanie klientów oraz konkurencji, „która uznała, że podobne oferty powinny znaleźć się również w ich portfolio”. Dodano, że oferta powstała w zgodzie z mechaniką właściwą dla usług na kartę, które wymagają posiadania aktywnego konta lub pakietu w celu korzystania z bonusów, co „najczęściej oznacza konieczność comiesięcznych doładowań”.
Spółka przekazała, że na przestrzeni blisko rocznej obecności oferty otrzymała „setki pozytywnych sygnałów od klientów na temat samej oferty” i kilka zgłoszeń związanych z jej komunikacją. Jednak jeśli w ocenie UOKiK komunikacja nie była wystarczająco jasna, spółka jest gotowa ją poprawić – podkreślono.
W najbliższych dniach przekażemy UOKiK-owi materiały związane z promowaniem oferty i będziemy współpracować z urzędem, by poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków – ogłosiło T-Mobile.
Dodano, że bez względu na zmiany w komunikacji, oferta „1200 GB” pozostanie co najmniej tak samo atrakcyjna jak ta, z której obecnie korzystają użytkownicy.
Czytaj też: UOKiK zajmie się Orlenem? Obajtek ripostuje Trzaskowskiego
PAP/KG