wPolityce.pl: Szokujący wzrost wydatków miast na promocję
Miasta wydają krocie na promocję i reklamę. Sama Warszawa może wydać ponad 41 mln zł. - Ręce zacierają zaprzyjaźnione z lokalną władzą media, spółki i kontrahenci, którzy działają na tym rynku od lat. Szokuje jednak wzrost sum przeznaczanych przez prezydentów niektórych miast na promocję i reklamę - pisze w poniedziałek portal wPolityce.pl i dodaje, że Warszawa może wydać ponad 41 mln. zł. W czołówce są Gdańsk, Kraków i Katowice
Rządzona przez Rafała Trzaskowskiego Warszawa zamierza wydać w tym roku 30 199 008 złotych. W 2022 roku przeznaczyła na ten cel 24 594 248 złotych. Włączając w to jednak koszta poszczególnych dzielnic (ratuszów) otrzymujemy ogromną sumę 41 530 866 złotych. To ponad 7,3 milionów więcej niż w 2022 roku - podaje portal wPolityce.pl.
Portal zaznacza, że na podium znajduje się też Gdańsk, którym rządzi Aleksandra Dulkiewicz. „W 2023 roku pani prezydent zakupi usługi i dobra w tym segmencie na kwotę 32 460 345 złotych. To o ponad 600 tysięcy więcej niż zakładano w roku 2022” - czytamy.
Kolejnym rekordzistą jest katowicki magistrat. Największe miasto aglomeracji śląskiej przeznaczyć chce na promocję 21 609 792 złotych. Tu widać zmianę w stosunku do roku 2022, kiedy planowano wydać ponad 25 milionów złotych - podaje wPolityce.pl.
CZYTAJ TEŻ: Minister Buda: Inflacja niższa niż prognoza OECD
Autorzy zaznaczają, że „ogromny wzrost w wydatkach na promocję i reklamę” widać też w Krakowie.
W 2022 roku przeznaczono na ten cel 11 452 363 złotych. Tymczasem w tym roku dawna stolica Polski może wydać nawet 29 989 100. To wzrost o ponad 18,5 mln. złotych - napisano.
CZYTAJ TEŻ: Milion euro wsparcia dla… rosyjskojęzycznych mediów
Dziwią też koszta w Łodzi, której prezydent Hanna Zdanowska wciąż narzeka na braki w miejskim skarbcu. Wprawdzie są o kilka milionów złotych niższe niż w 2022 roku, ale w budżecie na ten rok zapisano je w kwocie 5 634 671 zł. Z kolei Poznań zamierza wydać na ten sam cel, w tym roku 7 036 345 zł. To wzrost o ponad 1,9 mln zł w stosunku do zapisów budżetu na 2022 rok - wskazano.
Według wPolityce.pl Wrocław na promocję i reklamę chce wydać 5 579 098 zł, czyli o ponad 3,5 mln zł mniej niż planowano w roku 2022. Z kolei Białystok chce wydać 3 857 000 zł, czyli o ponad 360 tys. zł więcej w porównaniu do roku 2022.
Pytanie brzmi: czy będzie to promocja miast, czy autopromocja ich włodarzy?
wPolityce.pl, PAP, mw
CZYTAJ TEŻ: Cenzura pokonała agenta 007!