Informacje

Twitter / autor: pixabay
Twitter / autor: pixabay

Nowe ograniczenia i zmiany na Twitterze

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 lipca 2023, 20:46

    Aktualizacja: 4 lipca 2023, 20:46

  • Powiększ tekst

Obecnie ograniczenia w korzystaniu z serwisu dotyczą „małego procenta” użytkowników - podał we wtorek Twitter, odnosząc się do wprowadzonych w ostatnich dniach restrykcji ograniczających liczbę wpisów dostępnych dla przeglądających. Firma twierdzi, że limity - wprowadzone w ramach walki z botami - miały „minimalny” wpływ na reklamodawców.

Aby zapewnić autentyczność naszej bazy użytkowników, musimy podjąć ekstremalne środki, by usunąć spam i boty z naszej platformy. Dlatego tymczasowo ograniczyliśmy korzystanie z niej, by wykryć i wyeliminować boty i innych złych aktorów, kórzy szkodzą naszej platformie - napisano we wpisie na firmowym blogu. Dodano, że obecnie restrykcje „dotyczą małego procenta ludzi używających platformy”, zaś „wpływ na reklamy był minimalny”.

Jak poinformował w sobotę właściciel Twittera Elon Musk, portal wprowadził dzienny limit wpisów, które może przeczytać dany użytkownik. Początkowo miał on wynosić 600 wpisów dla „niezweryfikowanych” (czyli niepłacących) użytkowników i 6000 dla subskrybentów Twitter Blue. Potem Musk informował o zwiększeniu limitów do 800 i 8000 oraz 1000 i 10 000 wpisów. Jako powody ograniczeń podano chęć uniemożliwienia firmom budującym modele sztucznej inteligencji (AI) korzystania z danych użytkowników do prowadzenia swojej działalności, a także walkę ze spamem i „manipulacją ludźmi”.

Zmiany spowodowały chaos i poważne utrudnienia w funkcjonowaniu portalu dla wielu użytkowników, co wpłynęło również na konkurentów Twittera. Problemów technicznych z powodu napływu nowych użytkowników doświadczył np. serwis Bluesky, założony przez współzałożyciela Twittera, Jacka Dorseya.

Czytaj też: „Washington Post”: w Białym Domu znaleziono kokainę

pap, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych