Musk na wojnie z reklamodawcami. Chodzi o miliardy
Platforma X pozwała grupę reklamodawców, twierdząc, że „ich masowy bojkot” pozbawił firmę miliardów dolarów przychodów. „Teraz jest wojna” – skomentował właściciel X, miliarder Elon Musk.
Reklamodawcy mieli bojkotować platformę po przejęciu firmy, znanej wcześniej jako Twitter, przez Muska pod koniec 2022 r.
Platforma mediów społecznościowych złożyła w sądzie federalnym w Teksasie pozew przeciwko Światowej Federacji Reklamodawców (WFA) oraz firmom Unilever, Mars, CVS Health i Orsted. Oskarżyła ona Globalny Sojusz na rzecz Odpowiedzialnych Mediów (GARM), która jest inicjatywą WFA, o pomoc w koordynacji odływu reklamodawców, kiedy pod koniec 2022 r. Musk kupił Twittera za 44 mld dol. Miało także dojść do złamania przepisów antymonopolowych.
„Teraz jest wojna” – napisał na X Elon Musk.
Dodał, że po dwóch latach od przejęcia platformy „przestał być miły”, gdyż przez ten okres „otrzymywał (od reklamodawców) tylko puste słowa”.
Dyrektor generalna platformy X Linda Yaccarino powiedziała, że pozew wynika częściowo z dowodów ujawnionych przez Komisję Sądownictwa Izby Reprezentantów USA, które jej zdaniem wykazały, że „grupa firm zorganizowała systematyczny nielegalny bojkot” X.
Kierowana przez Republikanów komisja przeprowadziła w lipcu przesłuchanie, podczas którego analizowano, czy obecne przepisy prawne są wystarczające, aby powstrzymać „zmowy wśród reklamodawców internetowych”.
PAP/bz
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
To nie żart! Wódka za 3,39 zł – w opakowaniu po jogurcie
Rząd Tuska wbije polskim przewoźnikom nóż w plecy?
W PKP Intercity przyspieszą, ale na CMK będzie wolniej
Szału nie ma. Oto emerytura olimpijska Igi Świątek
»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj: