Informacje

Za podwyższeniem cen "małpek" są zarówno kobiety, jak i mężczyźni / autor: Andrzej Wiktor/Fratria
Za podwyższeniem cen "małpek" są zarówno kobiety, jak i mężczyźni / autor: Andrzej Wiktor/Fratria

"Małpki" powinny być droższe? Polacy odpowiadają

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 lipca 2024, 09:22

  • Powiększ tekst

57 proc. badanych pozytywnie ocenia pomysł podniesienia cen alkoholu w najmniejszych butelkach, czyli tzw. małpek – wynika z sondażu IBRiS dla Radia Zet. Przeciwnego zdania jest 34,4 proc. ankietowanych.

Na zlecenie Radia Zet IBRiS przeprowadził sondaż, w którym zapytano, „czy należy podnieść ceny alkoholu w najmniejszych butelkach, tzw. małpek, jak proponuje minister zdrowia”.

Za podniesieniem cen opowiedziała się ponad połowa badanych. Odpowiedź „zdecydowanie tak” wybrało 33,7 proc., a „raczej tak” 23,3 proc. Odmiennego zdania jest 34,4 proc. respondentów, z czego „zdecydowanie nie” odpowiedziało 9,2 proc., a „raczej nie” 25,2 proc. 8,6 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź „nie wiem/trudno powiedzieć”.

Za podwyższeniem cen „małpek” są zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

50 proc. kobiet wybrało odpowiedź +zdecydowanie tak+, a 17 proc. +raczej tak+. Z kolei zdecydowanie za podniesieniem cen alkoholu w najmniejszych butelkach jest 17 proc. mężczyzn. +Raczej tak+ wybrało odpowiedź 31 proc. panów” – czytamy. Przeciwnym takiemu rozwiązaniu jest 28 proc. kobiet i 41 proc. mężczyzn.

Sondaż Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Radia ZET został przeprowadzony 26-27 lipca metodą CATI na ogólnopolskiej próbie 1067 osób.

PAP/bz

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Amerykański sponsor wycofuje się z olimpiady

Gigantyczne zwolnienia w Niemczech! 14 0000 osób na bruk

Generał Maczek ma swoje piwo. W Belgii

Supermyśliwiec dla kolejnego kraju: to sojusznik Polski

»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych