Microsoft traci 400 milionów dolarów na Xbox One
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o zwycięstwie Sony z Microsoftem w walce o sprzedaż nowej generacji konsol. Na jednego Xboxa One sprzedano cztery sztuki Playstation 4. Teraz jednak znamy dane dotyczące wydatków na marketing Xboxa. Wygląda na to, że zwycięzcą na ten moment jest Sony, choć to oczywiście dopiero początek wyścigu.
Jak wynika z raportu fiskalnego Microsoftu, w okresie od 1 kwietnia 2013 roku do 31 marca 2014 roku firma wydała na promocję, marketing i produkcję konsol z rodziny Xbox o 400 milionów dolarów więcej niż przyniosła ich sprzedaż. W sumie za sprawą obu Xboksów do kas koncernu wpłynęło 1,7 miliarda dolarów, co jest wynikiem o 34% lepszym niż w poprzednim roku fiskalnym. Z kolei na marketing i produkcję Xboksa One oraz Xboksa 360 wydano ok. 2,1 miliardy dolarów. To o 72% więcej niż w poprzednim roku fiskalnym. Powodem są oczywiście koszty, jakie niesie za sobą premiera nowej konsoli.
To znaczy, że firma Billa Gatesa na nowej konsoli notuje tylko straty.
W minionym roku fiskalnym (1 kwietnia 2013 roku – 31 marca 2014 roku) firma Microsoft sprzedała ok. 11,7 milionów Xboksów. Nieznane są konkretne liczby dotyczące Xboksa 360 oraz Xboksa One.
Czy Microsoft odbije? To przecież dopiero początek wojny konsolowej. Wszystko może się zmienić a sam Xboź One może ostatecznie okazać się zwycięzcą wyścigu.
gry online/ as/