Informacje

Piwna rewolucja po polsku

Artykuł sponsorowany

  • Opublikowano: 24 sierpnia 2015, 21:10

    Aktualizacja: 25 sierpnia 2015, 11:47

  • Powiększ tekst

Dziś Grupa Browary Regionalne Jakubiak to cztery prężnie działające browary: Ciechan, Lwówek, Bojanowo i Tenczynek. W przyszłym roku ma zostać uruchomiony Browar Biskupiec. W planach jest budowa letniego browaru w Darłówku.

tytuł

Marek Jakubiak – Prezes Zarządu Grupy BRJ

A zaczęło się w 2002 roku od kupna nieczynnego browaru w Ciechanowie przez Marka Jakubiaka - jedynego polskiego przedsiębiorcy, który wskrzesza zabytkowe browary przywracając im godność i tradycje piwowarskie. Nowy właściciel wiedział, że aby regionalny browar mógł się przebić na zdominowanym przez koncerny polskim rynku, musi się czymś wyróżniać. Postawienie wbrew ówczesnym trendom na piwa niepasteryzowane było odważną decyzją biznesową (piwa świeże mają krótszy, 30-dniowy okres przydatności do spożycia), ale - jak czas pokazał – zapewniło Browarowi Ciechan mocny start. Ostatni zabytkowy browar na Mazowszu skoncentrował się na warzeniu piw naturalnych, zgodnie z polskimi tradycjami piwowarskimi, korzystając z historycznych receptur. Niepasteryzowany Ciechan Wyborne z sukcesem wszedł na rynek, przeciwstawiając się ówczesnej modzie na koncernowe piwa matrycowe. Piwo naturalne było wówczas prawdziwym ewenementem na polskim rynku i podbojem zdobyło serca oraz podniebienia blogerów branży browarniczej oraz wielbicieli złocistego trunku. W 2004 roku Browar Ciechan uwarzył jako pierwszy w Polsce piwo z dodatkiem miodu - Ciechan Miodowe, które okazało się kolejnym sprzedażowym hitem. Od tego czasu piwo to znalazło szeroką rzeszę zwolenników, otrzymało wiele nagród i doczekało się licznych naśladowców.

tytuł

Od lewej Krzysztof Fałdowski - Wiceprezes Zarządu ds. technologii i produkcji, Maciej Jakubiak – Wiceprezes Zarządu ds. dystrybucji, Marek Jakubiak – Prezes Zarządu Grupy BRJ, Irmina Ochenkowska – Wiceprezes Zarządu ds. administracji.

„Sukces Browarów Regionalnych Jakubiak to wynik tego, że prowadzę biznes z pasją i takimi ludźmi się otaczam. Prowadzę firmę rodzinną, podzieliliśmy między siebie obowiązki i to świetnie się sprawdza - mówi Marek Jakubiak, twórca i Prezes Grupy BRJ i dodaje: „Ale nie tylko rodzina tworzy sukces. Mam szczęście do ludzi, bo pracują dla mnie najlepsi w branży, jak Krzysztof Fałdowski, który odpowiada za technologię i produkcję. Jest duża grupa osób, które powinienem wymienić: dyrektorzy browarów, znakomici piwowarzy, doświadczeni warzelani i wielu innych. Ważna jest praca na różnych stanowiskach i sprawnie działająca struktura. U nas każdy zna swoje miejsce i robi dobrą robotę, bo pracuje z zaangażowaniem. Łączy nas pasja, razem tworzymy firmę i to gdzie dziś jesteśmy, to nasz wspólny sukces”.

Marek Jakubiak w ciągu 13 lat uruchomił cztery zabytkowe browary – w: Ciechanowie, Lwówku Śląskim, który jest prawdopodobnie najstarszym browarem w Europie, wielkopolskim Bojanowie oraz podkrakowskim Tenczynku – wszystkie z zachowaniem indywidualnego i regionalnego charakteru. W planach jest wznowienie warzenia piwa także w Biskupcu – jedynym browarze z historycznymi tradycjami piwowarskimi na Warmii. Dzięki legendarnej marce Ciechan Wyborne dokonało się w Polsce przebudzenie piwne, czy jak niektórzy określają powrót konsumentów do piw tradycyjnych - piwna rewolucja. Piwosze zaczęli doceniać jakość złotego trunku, pocztą pantoflową rozchodziły się informacje, że polskie piwo może być aromatyczne, o wyrazistym smaku, a sprzedaż rosła. I tak bez reklamy i z ograniczoną dystrybucją – piwo warzone w małym Browarze Ciechan weszło przebojem na rodzimy rynek zaspokajając zmieniające się gusta Polaków. Mocna polska marka Ciechan dziś jest symbolem przedsiębiorczości.

tytuł

Aneta Jakubiak w Browarze Ciechan

Grupa BRJ rozwija się dynamicznie osiągając stabilne wzrosty sprzedaży, na przestrzeni ostatnich 5 lat są to przyrosty rzędu ok. 20% rok do roku. Rok 2014 r. zamknęła wynikiem blisko 40 % na plus, ze sprzedażą przekraczającą 100 tysięcy hektolitrów. Składa się na to kilka czynników: wprowadzanie nowych produktów, otwarcia kolejnych browarów, promocje sprzedażowe czy nieustanny rozwój sieci dystrybucji. Większość sprzedaży BRJ generuje dzięki własnej sieci dystrybucji. Za sukcesem piw Browarów Regionalnych Jakubiak stoi nie tylko ciężka praca, ale i jakość produktów, niepowtarzalny smak i duża różnorodność – w szerokim asortymencie marek BRJ każdy znajdzie piwo dla siebie.

tytuł

Maciej Jakubiak – autor receptur piw Lwówek Jankes i Bojan Maorys

„W naszej ofercie znajdują się piwa tradycyjne, nieutrwalone, co oznacza, że nie zostały poddane procesom utrwalającym takim jak pasteryzacja. Mamy różne gatunki od klasycznych lagerów, po wyraziste portery. Nie boimy się eksperymentować i wprowadzamy też tzw. piwa nowej generacji jak Lwówek Jankes, który od premiery niezmiennie ma największy wzrost sprzedaży wśród naszych marek, czy Bojan Maorys. Posiadamy też piwa z odtworzoną recepturą np. Pszeniczne i Lagerowe z Ciechana, Szwejk z Bojanowa, Marcowe z browaru w Tenczynku. W Bojanowie przymierzamy się też do bezalkoholowego napoju słodowego” – mówi Maciej Jakubiak, Wiceprezes Zarządu Grupy BRJ ds. dystrybucji. „Powołaliśmy „Cech piwowarów”, w ramach którego cyklicznie się spotykamy w naszych browarach. Jest to krąg zamknięty, tylko zespół piwowarów Browarów Regionalnych Jakubiak. Podczas naszych spotkań odrywamy się od tradycyjnego portfolio, poszukujemy innych smaków. Dzięki takiej wymianie myśli, nie tylko szkolimy się, doskonalimy swoje umiejętności i wzajemnie inspirujemy, ale też liczymy, że co roku wprowadzimy około 5 nowych receptur. Od lat wytyczamy trendy i nie chcemy tego zmieniać – dodaje Maciej Jakubiak, autor receptur piw Lwówek Jankes i Bojan Maorys.

Dzięki rosnącej popularności piw regionalnych marki browarów Grupy BRJ można kupić nie tylko w małych sklepach, ale także duże sieci otwierają się na piwa naturalne, których wcześniej sklepy wielkoformatowe nie chciały wprowadzać ze względu na krótki czas przydatności do spożycia. Obecnie piwa z browarów BRJ można kupić w m.in. w sieciach: Piotr i Paweł, Carrefour, Żabka i Fresmarket. Trwają intensywne prace remontowe pod Zgierzem, gdzie powstaje ogólnopolskie Centrum Dystrybucyjne Grupy BRJ. Przyspieszy to i usprawni dystrybucję piw Ciechana, Lwówka, Bojanowa i Tenczynka, które staną się bardziej dostępne w różnych częściach Polski. Zapewni to też mocno obecnie rozwijana sieć dystrybucji w Wielkopolsce, Małopolsce i na Śląsku. Ważnym punktem polityki BRJ jest nowo otwarty lokal „Ciechan na Foksal”, gdzie oprócz piw lanych i butelkowych z wszystkich czynnych browarów Grupy można smakować dań z piwem i do piwa.

„Ciechan na Foksal” jest dla nas zupełnie nowym projektem, ale my, Jakubiakowie, nie boimy się wyzwań. Jeśli pomysł na restaurację z dobrym, polskim jedzeniem i tradycyjnym piwem się sprawdzi, być może go rozwiniemy” – mówi Aneta Jakubiak, zarządzająca formatem „Ciechan na Foksal i zaprasza – „W niedzielę, 6 września organizujemy Festiwal Browarów Regionalnych Jakubiak, gdzie każdy z naszych browarów będzie miał swoją prezentację. Nie zabraknie naszego piwa, smacznego jedzenia i dobrej zabawy. Chcemy, by było to prawdziwe święto regionalnego piwa. Startujemy w południe, czekamy w Ciechan na Foksal”

tytuł

Restauracja Ciechan na Foksal

Browary Regionalne Jakubiak to przykład dobrze prosperującej firmy ze stuprocentowym polskim kapitałem. Sukces Grupy BRJ jest doskonałym potwierdzeniem, że Polak potrafi.

Materiał powstał przy współpracy z firmą Browary Regionalne Jakubiak Sp. z o.o.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych