Informacje

fot. www.freeimages.com
fot. www.freeimages.com

PwC przejmuje Outbox i wchodzi w doradztwo technologiczne

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 stycznia 2016, 19:40

    Aktualizacja: 22 stycznia 2016, 13:52

  • Powiększ tekst

Poprzez przejęcie grupy Outbox, specjalizującej się we wdrażaniu rozwiązań technologicznych i innowacyjnych, PwC chce poszerzyć swoją działalność o doradztwo technologiczne.

20 stycznia 2016 roku podczas konferencji prasowej PwC, lider na rynku doradztwa wraz z grupą Outbox, polskim start-upem, obecnym na światowym rynku innowacyjnych rozwiązań, ogłosiły transakcję połączenia. Obecnie są po podpisaniu umowy wstępnej, oczekują na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK), po której otrzymaniu zaczną wspólnie działać. Wartość transakcji pozostaje informacją poufną.

Outbox to polska grupa założona w 2005. Obecnie działa w czterech krajach – w Polsce, Niemczech, Czechach i Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku firma osiągnęła ponad 13 mln euro przychodu i w porównaniu rok do roku poprawiła swój wynik o 58 proc. Dlaczego właśnie Outbox?

Kiedyś to zagraniczni eksperci przyjeżdżali do nas, dzisiaj jest pewien bilans i my również wysyłamy naszych specjalistów, aby pracowali nad innowacyjnymi rozwiązaniami na Zachodzie. - mówił podczas konferencji prasowej Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego PwC w Polsce. – Grupa Outbox jest ucieleśnieniem tej ewolucji. To polska firma, która prężnie działa za granicą konkurując jakością.

Przedstawiciele PwC podkreślali, że ta transakcja otwiera nowy rozdział w dziejach firmy. Dzięki niej PwC będzie mogła poszerzyć swoje portfolio o kompleksową obsługę w zakresie doboru, wdrożenia i audytu rozwiązań technologicznych.

Jedna czwarta ludzi na świecie posiada smartfona – nakreślała obecną sytuację na rynku Anna Sieńko, partner PwC ds. technologii na Europę Środkowo-Wschodnią – To oznacza, że jedna czwarta ludzkości jest podłączona do internetu 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu. To naturalne, że firmy chcą dotrzeć do tych klientów. Rewolucję technologiczną z punktu widzenia oczekiwań biznesu można podzielić na trzy fazy: na początku chodziło o to, żeby dzięki rozwiązaniom technologicznym móc obsłużyć klienta szybciej, później żeby robić to taniej, teraz korzystając z najnowszych technologii firmy chcą zwiększyć przychody. To dla takich firm jest rewolucyjny krok, ponieważ dzięki temu mogą odnotować wzrost przychodów od 20 do 40 proc. To naturalne, że firma PwC chce im w tym pomóc.

Korzyści z akwizycji, na jakie liczy grupa Outbox to głównie możliwość wejścia na rynki, które do tej pory były zamknięte lub wejście było zbyt kosztowne.

Głównym motorem jest to, ze będziemy mogli realizować o wiele większe projekty dla dużo większych marek – argumentował Marcin Ciesielski, jeden z założycieli grupy Outbox. - Mamy apetyt na takie firmy i takie zlecenia, które zarezerwowane są w polskich realiach dla największych graczy. Ta transakcja otwiera przed nami nowe możliwości.

Po połączeniu grupa Outbox stanie się integralną częścią PwC w regionie Europy Środkowo-Wschodniej tj. w 29 krajach.

MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych