Znamy zwycięzcę polskiej edycji ogólnoeuropejskiego konkursu dla przedsiębiorców
Zwycięzcą polskiej edycji ogólnoeuropejskiego programu UberPITCH został start-up HiProMine, który prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli i chowie owadów. W polskiej edycji konkursu uczestniczyło prawie 200 przedsiębiorców.
"Postanowiliśmy zmierzyć się z kilkoma globalnymi problemami - deficytem białka, gospodarką odpadami i deficytem nawozów. (...) Ubieramy w najnowszą technologię to, nad czym przez ostatnie 250 mln lat pracowała ewolucja - zdolność owadów do przetwarzania materii organicznej" - tłumaczył dyrektor ds. technologii HiProMine Jakub Urbański.
Twórcy start-upu, wśród których są także Damian Józefiak oraz Jan Mazurkiewicz, są naukowcami zajmującymi się m.in. biologią molekularną i żywieniem zwierząt. W ostatnich latach opracowali technologię pozwalającą na wykorzystanie owadów do produkcji najwyższej jakości białka, w całkowicie bezodpadowym procesie, wykorzystując jako surowiec produkty uboczne rolnictwa i przemysłu spożywczego - podkreślił organizator konkursu w komunikacie przesłanym PAP Technologie.
Uber w dokumencie przypomina, że program UberPITCH był skierowany do przedsiębiorców, którzy korzystając ze specjalnej aplikacji mogli zamówić przejazd, w trakcie którego przedstawiali swoją pomysł na biznes inwestorom i ekspertom związanym z programem. W czasie przejazdu mieli siedem minut, by pokazać swój pomysł, a następnie otrzymywali siedmiominutową informację zwrotną na temat swojej prezentacji.
>> Czytaj również: Prestiżowy Pure Sky Club w centrum Warszawy zbankrutował?
Do polskiej edycji programu zgłosiło się najwięcej uczestników w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Z grupy ok. 200 przedsiębiorców wybrano około czterdziestu, którzy w poniedziałek spotkali się z inwestorami w samochodach i opowiedzieli o swoich projektach.
Wśród wyróżnionych przedsiębiorców znaleźli się też twórcy takich start-upów, jak: Yawn, Young face TV, Deskidoo.com, Spontap oraz Tickeo.pl.
Ogólnoeuropejska akcja UberPITCH trwała dwa tygodnie, a młodzi przedsiębiorcy mogli odbyć przejażdżkę z inwestorem w 37 miastach w 21 krajach Europy. Do programu zgłosiło się blisko 4 tys. start-upów na całym kontynencie. Zwycięzcy w środę będą mogli zaprezentować swoje pomysły w stolicy Niemiec współtwórcy i prezesowi Ubera Travisowi Kalanickowi.
(PAP)