NASK: Przedsiębiorcy najchętniej rejestrują nazwy w domenie .PL
Po znacznych wzrostach w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku, rynek domen stabilizuje się - wynika z raportu NASK podsumowującego II kwartał 2016
W drugim kwartale 2016 roku zarejestrowano łącznie 261 843 nowych nazw, a największa aktywność pod tym względem była w kwietniu z liczbą 94 272 rejestracji. W okresie od kwietnia do czerwca średnia dzienna liczba nowo rejestrowanych nazw domeny .pl wyniosła 2 877.
Rejestr domeny .pl po pierwszym półroczu liczy 2 713 345 aktywnych nazw. Roczny przyrost liczby nazw domeny .pl w rejestrze na koniec czerwca 2016 roku wyniósł 4,62%.
W drugim kwartale bieżącego roku największą popularnością cieszyła się rejestracja nazw bezpośrednio w domenie .pl. Wyniosła ona 76,71% ogólnej liczby wykonanych w tym okresie rejestracji, co dało 200 847 nazw.
Liczba nowych rejestracji w rozszerzeniach funkcjonalnych, (np. .com.pl, .info.pl) wyniosła 18,15% (47 530 nazw), a nazwy w domenach regionalnych (np. .waw.pl, .wroclaw.pl) stanowiły 5,14%, osiągając liczbę 13 466.
Udział partnerów w nowych rejestracjach
Na koniec drugiego kwartału 2016 roku rejestr domeny .pl współpracował z 214 rejestratorami z całego świata, w tym z 129 z Polski. Spośród wszystkich partnerów NASK, największy wzrost (o 1,5p.p) liczby nowo rejestrowanych nazw, w stosunku do poprzedniego kwartału, odnotowała nazwa.pl, osiągając udział w nowych rejestracjach na poziomie 24,95%.
Abonenci nazw domeny .pl
Na koniec drugiego kwartału rejestr domeny .pl miał 1 022 054 abonentów, z czego 66,95% stanowili przedsiębiorcy. Największy udział w obsłudze abonentów nazw domeny .pl miała nazwa.pl – 23,90%. Rejestrator ze 100 proc. polskim kapitałem – nazwa.pl – pozycję lidera w udziale obsługiwanych abonentów nazw domeny .pl zajmuje nieprzerwanie od czwartego kwartału 2013 r.
Nazwa.pl już od końca 2013 roku nieprzerwanie utrzymuje wiodącą pozycję w udziale obsługiwanych abonentów nazw domeny .pl. To dowód na to, że z jednej strony dobrze rozpoznajemy potrzeby naszych klientów, a z drugiej – że świadczone przez nas usługi są najwyższej jakości – komentuje Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl sp. z o.o. Oprac. sek