Car-sharing i inne trendy obecne w Polsce
Rynek car-sharingowy w Europie rozwija się w bardzo ciekawym tempie. Przewidywany jest siedmiokrotny wzrost rynku do 2020 roku. W tym czasie osiągnie on ok. 15 milionów użytkowników i przychody rzędu 6 miliardów euro. Jest to interesujący trend, który firma 4Mobility przenosi na rodzimy rynek.
Obecnie liczba takich projektów w Niemczech przekroczyła 500, co pokazuje tempo wzrostu idei oraz przyrost użytkowników samochodów i systemów car-sharingowych. Polski rynek jest na etapie początkowym.
– Zamierzamy spopularyzować trend ekonomii współdzielenia samochódów – powiedział Tomasz Krawczyk, Business Development Manager 4Mobility – Widać, że podejście użytkowników do mobilności przy wykorzystaniu smartfonów jako narzędzia otwierającego samochód, rezerwacji, a przede wszystkim uproszczenie całego procesu, potwierdzają światowe trendy. W naszej codzienności stale korzystamy z telefonów komórkowych, a z badań wynika, że statystyczny przeciętny użytkownik smartfona użytkuje swoje urządzenie przez 36 godzin w ciągu miesiąca. My upraszczamy proces wynajmu samochodu przez eliminację barier, które w tradycyjnych wypożyczalniach utrudniają wynajem auta. Z drugiej strony chcemy iść za trendem wykorzystania technologii mobilnych, które w prosty sposób pozwolą korzystać z samochodów wg realnego czasu i rozliczać w sposób przejrzysty – podkreśla Krawczyk.
eNewsroom/ as/