Informacje

Polski przewoźnik PLL LOT będzie miał większe dreamlinery

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 stycznia 2017, 13:20

    Aktualizacja: 31 stycznia 2017, 13:20

  • Powiększ tekst

PLL LOT wyleasingują trzy nowe samoloty Boeing 787-9 Dreamliner - poinformowała we wtorek spółka. To większe dreamlinery od tych, które obecnie ma firma - nowe maszyny zabiorą na pokład 294 pasażerów. Pierwszy z nich, prosto z fabryki Boeinga, trafi do spółki w marcu 2018 r.

Polskie Linie Lotnicze LOT w ramach umowy z Aviation Capital Group w marcu 2018 roku otrzymają pierwszy z trzech nowych samolotów Boeing 787-9 Dreamliner.

Jak powiedział PAP dyrektor biura komunikacji LOT Adrian Kubicki, samolot 787-9 Dreamliner to dłuższa wersja dreamlinera w wersji 787-8. LOT ma obecnie sześć maszyn typu 787-8, ale w lipcu i sierpniu tego roku ma otrzymać jeszcze dwie.

Dreamliner w wersji 787-9 może przewieźć większą liczbę pasażerów i cargo na większym dystansie. W konfiguracji, jaką wybrał LOT, samolot ten zabierze na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznes, 21 w premium i 249 w klasie ekonomicznej. 787-9 będzie największym samolotem w historii floty LOT-u - powiedział Kubicki. Dodał, że druga maszyna B787-9 trafi do LOT-u w kwietniu 2018 r., a termin dostawy trzeciej jeszcze jest ustalany.

Jak wyjaśniła spółka, w porównaniu do dreamlinera w wersji 787-8, samolot B787-9 zużywa mnie paliwa, co przekłada się na niższy koszt operacyjny w przeliczeniu na pasażera. Nowe dreamlinery zamówione przez LOT będą wyposażone w silniki Rolls-Royce Trent 1000. W kabinie pasażerskiej będzie mniej hałasu, wyższe ciśnienie, większa wilgotność powietrza. B787-9, podobnie jak B787-8, w większości zbudowany jest z kompozytów i ma zaawansowaną aerodynamikę. W kabinie zamontowano duże schowki bagażowe oraz duże okna, które zamiast tradycyjnej zasłonki, przyciemniają się za dotknięciem przycisku.

Nowe maszyny będą najpierw obsługiwały najpopularniejsze dla LOT-u trasy dalekiego zasięgu, czyli Nowy Jork i Chicago.

LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na dreamlinerach. 787-9 pozwolą nam otworzyć nowy rozdział w naszej historii. Ten samolot da nam możliwość znaczącego zwiększenia liczby oferowanych miejsc na istniejących, najbardziej popularnych trasach, będziemy też mogli otwierać zupełnie nowe połączenia - powiedział cytowany w komunikacie prezes PLL LOT Rafał Milczarski. Dodał, że niższa emisja CO2 i niższy poziom hałasu czynią samolot 787-9 przyjaznym środowisku.

Dreamlinery LOT-u obsługują wszystkie połączenia dalekiego zasięgu: do Nowego Jorku, Chicago, Toronto, Pekinu, Seulu i Tokio. W kwietniu 2017 roku LOT uruchomi kolejne dwa kierunki do USA - Los Angeles i Newark, a także bezpośrednie rejsy z Krakowa do Chicago.

Firma Aviation Capital Group, od której LOT będzie leasingował B787-9, jest firmą leasingową z 28-letnią historią w branży lotniczej.

Rozwój floty jest jednym z najważniejszych elementów strategii rentownego wzrostu LOT-u, przyjętej w ubiegłym roku. Zgodnie z nią w październiku 2016 roku LOT podjął inne kluczowe decyzje dotyczące rozwoju floty: w kwietniu 2017 przewoźnik pozyska cztery Boeingi 737-800 NG, a w listopadzie i grudniu dwa z sześciu zamówionych nowych Boeingów 737 MAX 8. W 2017 roku flota LOT-u będzie się składała z 51 nowoczesnych samolotów. Do 2020 LOT planuje wykonywać połączenia około 70 samolotami, w tym 16 dreamlinerami w obu wersjach.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,82 proc. akcji), TFS Silesia (0,144 proc. akcji) oraz pracownicy (0,036 proc. akcji).

SzSz(PAP)

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.