Informacje

Dystrybutorzy IT muszą dostosować się do nowych czasów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 21 czerwca 2017, 16:43

  • Powiększ tekst

Trzymanie się dziś kurczowo tradycyjnego biznesu jest dla dystrybutorów IT równoznaczne z powolną śmiercią – uważa zarząd notowanej na GPW ABC Data. Firma zapowiada, ze w nowej strategii firma będzie coraz większy nacisk kładła na sprzedaż usług i oprogramowania, choć nie zamierza rezygnować z handlu sprzętem informatycznym

Dystrybutor podkreśla, że takie są rynkowe trendy. Wskazuje na raport PwC, z którego wynika, że w latach 2005-2013 roczne nakłady na rozwój sprzętu IT i elektroniki użytkowej wzrosły ze 120 mld dolarów do 170 mld dol., a na oprogramowanie i usługi internetowe z 20 mld do 50 mld dolarów. Jednak od 2013 r. w obu obszarach można zaobserwować istotną zmianę zarówno kierunku, jak i dynamiki inwestycji. Nakłady na hardware sukcesywnie spadają, natomiast wydatki na software i usługi rosną szybciej niż w przeszłości. Pod koniec 2017 r. mogą one wynieść odpowiednio 160 mld dolarów i 110 mld dolarów.

Dlatego też firma zainwestowała w uruchomienie platformy chmurowej business to business, na której będzie oferować nowe usługi. Dzięki temu resellerzy zarejestrowani w systemie ABC Data zyskują dostęp do oferty m.in. wirtualnych serwerów, dysków sieciowych, telefonii IP, narzędzi do tworzenia własnych aplikacji czy rozwiązań umożliwiających archiwizację i backup danych, analizy oraz planowanie. W ofercie znajdują się też systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo, jak również aplikacje typu e-learning i workflow.

Wszystko to będą oni mogli oferować swym klientom bazując na rozwiązaniach chmurowych dystrybutora. A w Europie Centralnej i Wschodniej ABC Data na stałe współpracuje z ponad 13 tys. resellerów. Poprzez platformę resellerzy będą mogli zamawiać jedną, konkretną usługę technologiczną lub też tworzyć rozbudowane pakiety, obejmujące rozwiązania kilku dostawców.

Uruchomienie platformy ma dla nas szczególne znaczenie w wymiarze nie tylko biznesowym, lecz także symbolicznym. Pokazuje, jak głębokim i długofalowym zmianom podlega nasza branża – tłumaczy Ilona Weiss, prezes ABC Data. – Coraz więcej klientów biznesowych i indywidualnych zainteresowanych jest produktami w cyfrowej postaci. My wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom, dostarczając nowoczesne narzędzie wyposażone w szereg funkcjonalności. Zaprojektowana w oparciu o najnowsze trendy i prosta w obsłudze platforma ABC Data Cloud przyniesie wymierne korzyści zarówno producentom, jak i resellerom – dodaje.

ABC Data chce także postawić na m-commerce, czyli handel przez smartfony i tablety. Grupa od lipca zacznie oferować bezpłatnie mInterlink - mobilną wersję internetowej platformy do e-handlu Interlink, przez którą realizuje dziś 85 proc. swej sprzedaży. Umożliwiać ona będzie resellerom zamawianie elektroniki użytkowej i sprzętu IT z poziomu smartfonów i tabletów wykorzystujących system operacyjny Android albo iOS.

Z myślą o resellerach rozważających prowadzenie własnego sklepu internetowego, ABC Data już w 2008 roku stworzyła program Reseller Web, umożliwiający łatwe uruchomienie e-sklepu. Narzędzie zostało obecnie przeprojektowane i oparte o zaawansowany technologicznie silnik sklepu internetowego.

Rynek nowych technologii przechodzi głęboką transformację. Tak było w przeszłości, tak jest i teraz. Ale nadzwyczajna jest skala i dynamika zmian. Po części dzieje się tak za sprawą zachowania klientów. W cyfrowym świecie nie muszą mieć wszystkiego, by zaspakajać swoje potrzeby. Dystrybutorzy muszą to uwzględnić w swych strategiach – mówi Ilona Weiss.

Marek Jaślan

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych