Informacje

Utrzymują się bardzo dobre nastroje wśród przedsiębiorców

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 czerwca 2017, 10:50

  • Powiększ tekst

Indeks Optymizmu Przedsiębiorców wzrósł do 109 pkt w czerwcu w zakresie oceny bieżącej sytuacji biznesowej z 107,9 pkt przed miesiącem, wynika z ankiet przeprowadzonych wśród członków Pracodawców RP. Prognoza sytuacji przyszłej w perspektywie najbliższych 6 miesięcy uległa pogorszeniu do 112,9 pkt z 114,4 pkt w poprzednim miesiącu

Po raz kolejny umacnianiu się wskaźnika ogólnej oceny bieżącej sytuacji biznesowej towarzyszy spadek wskaźnika odnoszącego się do prognoz na przyszłość. Poprzednio taka sytuacja miała miejsce w kwietniu br. Pomijając szczytowy odczyt z maja, subindeks oceny przyszłej utrzymuje się na najwyższym poziomie od października 2015 r. - czytamy w komunikacie.

Ankietowane firmy zamierzają tworzyć nowe miejsca pracy oraz wzrósł odsetek podmiotów deklarujących zamiar zwiększenia nakładów na środki trwałe do najwyższego poziomu od 13 miesięcy, wskazano także.

Widoczna staje się analogia do poprzednich lokalnych szczytów w krótkookresowych cyklach koniunkturalnych, chociaż na obecnym etapie trudno prognozować, czy zmiany w ostatnim miesiącu są elementem trwalszego trendu. Za kontynuacją wzrostów przemawia fakt, iż wskaźnik oczekiwań na najbliższe półrocze nadal utrzymuje się na wyższym poziomie niż wskaźnik oceny sytuacji bieżącej - czytamy dalej.

Indeks Optymizmu Przedsiębiorców to cykliczne badanie, w którym członkowie Pracodawców RP (ok. 12 tys. firm zatrudniających ok. 5 mln osób) oceniają co miesiąc obecny klimat do prowadzenia interesów oraz prognozują koniunkturę dla biznesu. Organizacja wzorowała się przy tym na niemieckim wskaźniku IFO. Gdy wynik Indeksu przyjmuje wartości poniżej 100 pkt, oznacza to pogarszanie się sytuacji biznesowej, a kiedy przekracza 100 pkt - sygnalizuje poprawę (równe 100 pkt świadczy o braku zmian).

ISB, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych