Zmodernizowane Feniksy 57 będą testowane najpierw przez wielkopolskich podróżnych
Dwa pierwsze kompleksowo zmodernizowane przez poznańskie zakłady H. Cegielskiego, pociągi elektryczne EN57 – FPS (Feniks 57) wyjadą na wielkopolskie tory. Po modernizacji gotowe są już wszystkie z 20 składów. Obecnie ich właściciel, Polski Tabor Szynowy oferuje przewoźnikom pociągi do sprzedaży lub dzierżawy
Dwa pierwsze składy, które wyruszają dziś w barwach POLREGIO są dla nas symbolicznym otwarciem na współpracę z szeroko pojętym rynkiem. Zakładamy nie tylko możliwość sprzedaży elektrycznych jednostek, ale także w zależności od zapotrzebowania leasing długo- lub krótkoterminowy – powiedział Adam Laskowski, prezes Polskiego Taboru Szynowego.
czytaj także:o tym jak powstawał Feniks
Pociągi posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty dla wózków inwalidzkich.
Jednym z priorytetów ARP jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czego modelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową Przewozy Regionalne, a kolejnym - nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaci Feniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego. Chcemy, aby w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branży kolejowej. Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiego nowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i w pozostałych regionach Polski. A ich nabywcami będą również inni przewoźnicy kolejowi – powiedział Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu
Jak zapowiada Krzysztof Zgorzelski prezes POLREGIO zebrane w czasie kilkumiesięcznej eksploatacji próbnej informacje pozwolą na wprowadzenie ewentualnych zmian zgłoszonych zarówno przez obsługę jak i pasażerów.