Informacje

„Polregio” z zyskiem drugi rok z rzędu

br

  • Opublikowano: 22 listopada 2017, 12:06

    Aktualizacja: 22 listopada 2017, 15:21

  • Powiększ tekst

„Polregio” czyli Przewozy Regionalne zamkną ten rok wynikiem nie gorszym niż zanotowały w roku ubiegłym – powiedział prezes przewoźnika Krzysztof Zgorzelski. Będzie to drugi rok z rzędu, w którym firma ta zanotuje zysk.

Ten rok zakończymy zyskiem w przedziale 50-60 mln zł. Wynik będzie nie gorszy niż rok temu – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.

W roku 2016 przewoźnik zanotował zysk w wysokości 51,23 mln zł i był to pierwszy w dodatni wynik wynik firmy w jej 15 letniej historii. Jak mówił wtedy Zgorzelski „dzięki takim wynikom spółka odzyskała wiarygodność finansową. W tym roku powinniśmy osiągnąć równie korzystne wyniki. Według naszych prognoz rok 2017 zamkniemy zyskiem na poziomie 43-44 mln zł”. Dzisiaj podniósł tę prognozę. W 2016 r. przychody spółki z tytułu sprzedaży wyniosły 1.317,7 mln zł i były niższe o 65,6 mln zł niż rok wcześniej. Jak szacował wówczas prezes Przewozów Regionalnych, łączny przychód spółki za 2017 r. ma wynieść 1,42 mld zł, a udział w rynku ma zostać utrzymany na poziomie 27 proc.

Dzięki pozyskanym funduszom spółka rozpoczęła modernizację taboru i dzisiaj odebrała do eksploatacji 14 zmodernizowanych pociągów EN57. Składy po przebytej w poznańskich zakładach Cegielskiego modernizacji wyjadą na tory pod nazwą Feniks i mają zasilić tabor w Wielkopolsce.

Przejęliśmy spółkę w stanie niedofinansowanym, praktycznie Polregio było bankrutem z olbrzymim długiem i z tych kłopotów stopniowo wychodzimy – powiedział - obecny przy przekazaniu zmodernizowanych składów - Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister rozwoju.

I dodał, że remont takiego pociągu to koszt rzędu 7-9 mln zł.

Jak zapowiadał wcześniej szef Przewozów Regionalnych, w tym roku na tory ma wyjechać 50 nowych i zmodernizowanych pociągów. 70 nowych składów ma trafić do przewoźnika na przełomie maja i czerwca 2018 r.

Umowa pomiędzy Przewozami Regionalnymi a konsorcjum Polskiego Taboru Szynowego (PTS) i H. Cegielski-FPS (właścicielem zakładów Cegielskiego jest Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich zakłada 5-letnią dzierżawę 6 zmodernizowanych przez Cegielskiego elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ramach drugiego założono 5-letnią dzierżawę 8 składów z opcją dzierżawy dodatkowych 6 oraz opcją zakupu 8 sztuk dzierżawionych pojazdów.

Spółki kolejowe wstają z kolan, stoją twardo na nogach i prowadzą działania rozwojowe – powiedział Marcin Chludziński, prezes ARP.

Pojazdy po modernizacji są w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Feniksy 57 – taka jest nazwa marketingowa znanych EN57 - trafią na trasy woj. wielkopolskiego od nowego rozkładu jazdy 2017/2018.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych