Informacje

B. Pocztowy liczy na dokapitalizowanie przez dotychczasowych akcjonariuszy w br. (AKTUALIZACJA)

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 czerwca 2017, 13:41

    Aktualizacja: 28 czerwca 2017, 14:48

  • Powiększ tekst

Bank Pocztowy przyjął strategię na lata 2017-2021, zakładającą m.in. dokonanie transformacji w oparciu o strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską. Bank chce być liderem w bankowości detalicznej w Polsce regionalnej oraz bankiem wybieranym przez mikrofirmy oraz uczestników rynku e-commerce, poinformowali przedstawiciele Banku Pocztowego

Po Poczcie Polskiej, która przyjęła strategię, teraz Bank Pocztowy przyjmuje strategię. [...] Strategia banku jest ważna też dla naszego ministerstwa i rządu, ponieważ chcemy, by polskie instytucje bankowe rozwijały się. Bank Pocztowy ze swoją strategią będzie dawał szansę, by grupa znalazła się czołówce instytucji. W średnioterminowym okresie grupa powinna znaleźć się na podium - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński podczas spotkania prasowego.

W strategii do 2021 r. bank zapisał m.in. wzrost udziału w rynku mieszkalnictwa oraz aktywny rozwój linii mikrofirm oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), w szczególności tych, które są naturalnymi partnerami współpracującymi z Pocztą Polską od lat.

Ważnym elementem strategii będzie EnveloBank, oferujący nowoczesną bankowość cyfrową. Marka zadebiutuje w III kw. br. Bank Pocztowy założyć w wariancie konserwatywnym, że pozyska 146 tys. klientów indywidualnych tej platformy do 2021 r.

Bank Pocztowy poinformował, że chce - na bazie posiadanej sieci własnej (oddziały, placówki, mikroodziały) i Poczty Polskiej utworzyć 50 silnych oddziałów banku. Zostanie też utworzona sieć 750 punktów usług finansowych i cyfrowych. Sprzedaż prostych produktów finansowych banku odbywać się będzie w ok. 4 tys. punktów sieci placówek pocztowych, przy wsparciu listonoszy wyposażonych w urządzenia mobilne.

Chcemy zbudować 50 silnych oddziałów - mieć w 50 miejscach bezpośrednie relacje z naczelnikami poczty w regionach. Do tego dodamy 750 punktów usług finansowych i cyfrowych. Chcemy na koniec roku mieć to gotowe, by od początku roku nowy model działał. Chcemy, by te mikrorynki zostały zdefiniowane i rozpocząć działanie - powiedział prezes Banku Pocztowego Sławomir Zawadzki podczas spotkania.

Zawadzki podkreślił, że Bank Pocztowy razem z Pocztą Polską mają wszelkie atuty, by stworzyć silną grupę kapitałową w obszarze usług finansowych w Polsce.

Jesteśmy w stanie też zejść do społeczności lokalnej, włączać się w rządowe projekty wspierające rozwój gospodarczy kraju. Chcemy banku ze średniej stawki, z dużym , ale niewykorzystanym potencjałem przez braki kapitałowe zmienić się w bank bardziej pocztowy, bardziej biznesowy i cyfrowy. Prawdziwe synergie i współdziałanie zapewni nam Poczta Polska" - powiedział Zawadzki.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy. Aktywa Banku Pocztowego wzrosły o 1,6% w skali roku do 7,24 mld zł na koniec czerwca 2017 r.

(ISBnews)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych