Mobilne punkty gastronomiczne na szlaku do Morskiego Oka
Pierwszy mobilny punkt gastronomiczny zostanie w poniedziałek otwarty przy najpopularniejszym szlaku turystycznym w Tatrach - drodze do Morskiego Oka. Tatrzański Park Narodowy stworzyły markę gastronomiczną, w której będą serwowane świeże, regionalne produkty.
Podobne punkty gastronomiczne wkrótce pojawią się przy kolejnych tatrzańskich szlakach.
"Stworzyliśmy nową markę gastronomiczną i stawiamy sobie za cel podniesienie standardu usług gastronomicznych na Podhalu oraz odejście od kulinarnej tandety. Chcemy promować zdrowe i świeże produkty, przygotowywane możliwie na bieżąco, nie zawierające ulepszaczy i konserwantów, dobrej jakości. Zależy nam na wsparciu lokalnych producentów serów czy wędlin" - powiedział PAP dyrektor TPN Szymon Ziobrowski.
Żywność będzie przygotowywana i sprzedawana z mobilnych punktów, tak zwanych food trucków. Produkty mają być serwowane tylko w ekologicznych i jednolitych opakowaniach. W menu znalazła się m.in. kiełbasa z podhalańskiej jagnięciny, pieczone ziemniaki z bryndzą, oscypek z konfiturą z rabarbaru czy góralski moskol - placek ziemniaczany z wędzonym pstrągiem.
Pierwszy food truck stanie na Palenicy Białczańskiej, gdzie rozpoczyna się szlak do Morskiego Oka. To najpopularniejszy szlak w Tatrach, którym rocznie przemierza nawet milion turystów, czyli jedna trzecia wszystkich odwiedzających polskie Tatry.
PAP/ as/