Podkarpacie, Brexit i odlot ekonomiczny
Wpływ Brexitu na sytuację branży lotniczej w Polsce to jeden z głównych tematów kongresu Fly&More, który odbędzie się w czwartek w G2A Arenie Centrum Wystawienniczo-Kongresowe województwa podkarpackiego w Jasionce k. Rzeszowa.
Organizatorami wydarzenia, które jest skierowane głównie do branży lotniczej są G2A Arena oraz port lotniczy w Jasionce.
Jak powiedział PAP rzecznik prasowy lotniska w Jasionce Marcin Kołacz, szczególne znaczenie dla organizatorów mają tematy ważne dla rozwoju lotnisk regionalnych, które obsługują łącznie około 60 procent ruchu pasażerskiego w Polsce.
„Nasz kongres skierowany jest do portów lotniczych i kooperujących z nimi przedsiębiorców. Stanowić ma miejsce wymiany doświadczeń, opinii, rekomendacji z pożytkiem dla wszystkich podmiotów, dla których transport lotniczy stanowi istotny element biznesu. Głównym tematem kongresu będzie Brexit i jego konsekwencje dla branży lotniczej w naszym kraju” - dodał.
Wśród gości kongresu będą m.in. wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak, prezes Warsaw Enterprise Institute Tomasz Wróblewski, prezes Portu Lotniczego Wrocław Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Leszek Chorzewski oraz prezes zarządu PLL LOT Rafał Milczarski.
Partnerem technologicznym kongresu będzie firma Samsung, która po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje w Jasionce innowacyjne rozwiązanie pozwalające lotniskom i współpracującym z nimi firmom zwiększać przychody z działalności handlowej.
Pilotażowy projekt Samsunga realizowany jest wspólnie z Przedsiębiorstwem Handlu Zagranicznego Baltona oraz portem w Jasionce. Wykorzystuje unikalne narzędzia analityczne oraz cyfrowe nośniki reklamowe, jakie ma w swojej ofercie koreańska firma. Dzięki nim, wkrótce oferta sklepów wolnocłowych należących do sieci Baltona na podrzeszowskim lotnisku będzie jeszcze bardziej dopasowana do oczekiwań klientów.
Jak podkreślił Andrzej Czechowski z Samsung Polska, pasażerowie na lotniskach na całym świecie generują niezliczoną ilość anonimowych, ale bardzo użytecznych danych.
„Ich skuteczne wykorzystanie w działaniach marketingowych pozwala zwiększyć sprzedaż w punktach handlowych znajdujących się na terenie portów lotniczych. Wraz z naszymi partnerami testujemy skuteczność dotarcia tzw. inteligentnych treści reklamowych, wykorzystując autorskie narzędzia analityczne oraz systemy monitorów klasy Digital Signage. Wierzę, że wypracowane przez nas rozwiązania wkrótce staną się standardem w największych portach lotniczych” - podkreślił.
Natomiast zdaniem prezesa portu w Jasionce Michała Tabisza, zakupy na lotnisku to dla wielu pasażerów nieodłączna część podróży.
„Z kolei dla nas przychody z tego tytułu stanowią ważny element budżetu. Cieszę się, że tak uznane marki jak Samsung i Baltona zdecydowały się podjąć współpracę z naszym portem. Tego rodzaju przedsięwzięcia pokazują, że Podkarpacie jest dziś jednym z najbardziej innowacyjnych regionów” - uważa Tabisz.
Patronami kongresu są Związek Regionalnych Portów Lotniczych, marszałek województwa podkarpackiego oraz ambasada brytyjska w Warszawie. (PAP)