Nowe pociągi dla PKP Intercity za ponad 1 mld zł
W przetargu PKP Intercity na 12 nowych elektrycznych pociągów wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki o wartości 1,171 mld zł. Drugą - spółka Stadler Polska o wartości 1,015 mld zł - wynika z informacji z otwarcia ofert.
PKP Intercity na ten cel zamierza wydać 1,025 mld zł brutto.
Kolejowa spółka ogłosiła przetarg na dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych pociągów, tak zwanych EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania, pod koniec grudnia ubiegłego roku. Wtedy wyznaczono termin składania ofert na 20 lutego 2018 roku. Później termin ten kilkakrotnie przesuwano.
W ogłoszeniu o zamówieniu spółka informowała, że dostawy pierwszych dwóch pojazdów powinny nastąpić w terminie do 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, a dostawa kolejnych 10 - w terminie do 48 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, lecz nie wcześniej niż po zakończeniu 6-miesięcznej eksploatacji pierwszych dwóch pojazdów.
PKP Intercity posiada 20 składów EZT typu Pendolino, 20 składów typu Dart i 20 składów typu Flirt. Prędkość maksymalna Pendolino to 250 km/h, a Dartów i Flirtów - 160 km/h.
Na podst. PAP