Informacje

Ilustracja / autor: Pixabay
Ilustracja / autor: Pixabay

Baleary: Hotele żądają od turystów dodatkowej opłaty

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 września 2019, 15:42

  • Powiększ tekst

Kilkudziesięciu turystów z Polski przebywających na hiszpańskich Balearach, głównie na Majorce, ma problemy z hotelami, które po upadku firmy Thomas Cook zażądały od nich dodatkowej opłaty.

W środę przed południem kilkudziesięciu Polaków próbowało rozwiązać sytuację swojego pobytu w hotelach na archipelagu. Właściciele goszczących ich placówek, głównie na Majorce, zażądali od nich dodatkowej opłaty za nocleg.

Liczba urlopowiczów z Polski dotkniętych bankructwem firmy Thomas Cook systematycznie maleje. Część z nich w ostatnich godzinach wróciła do kraju liniami lotniczymi Ryanair. Na Majorkę w ramach podróży z współpracującym z Thomas Cook biurem Neckermann Polska nikt wczoraj i dziś nie przyleciał” - przekazało w środę PAP źródło na Balearach.

Tymczasem w środę przed południem konsulat generalny RP w Barcelonie, odpowiedzialny terytorialnie za Baleary, zamieścił na stronie internetowej komunikat dla turystów z wycieczkami wykupionymi w firmie Neckermann Polska, która zapowiedziała ogłoszenie bankructwa, a także w Thomas Cook. Władze placówki dyplomatycznej napisały, że „ciężar organizacji powrotu do Polski spoczywa na urzędach marszałkowskich”. Przypomniały, że Neckermann Polska posiada zabezpieczenie finansowe w postaci dwóch umów gwarancji ubezpieczeniowej, wystawionych przez Allianz Partners.

Organem, do którego należy się zwrócić w przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności (biura podróży - PAP) znajduje się poza granicami kraju, jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu” - napisał konsulat generalny RP w Barcelonie.

Kierownictwo placówki dyplomatycznej wyjaśniło, że podróżni, którzy „wnieśli wpłaty za imprezę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana”, a także została przerwana i nastąpił wcześniejszy powrót do kraju, oraz ci, którzy samodzielnie pokryli koszty powrotu do Polski, powinni zgłaszać się do Allianz Partners.

Po ogłoszeniu w poniedziałek upadłości przez firmę Thomas Cook część właścicieli hoteli w Hiszpanii zażądała od turystów dodatkowych opłat. Największą grupą narodowością dotkniętą bankructwem operatora stanowią Brytyjczycy. Rząd Hiszpanii poinformował we wtorek, że kłopotów doświadczyło około 53 tys. urlopowiczów z Wielkiej Brytanii. Znaczna ich część przebywa na Balearach, głównie na Ibizie i Majorce.

W środę rano kierownictwo spółki Neckermann Polska zapowiedziało, że w najbliższych dniach jej zarząd złoży do Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości.

We wtorek spółka zapowiedziała, że w związku upadkiem firmy Thomas Cook odwołuje zaplanowane na ten dzień wyloty na Majorkę oraz grecką wyspę Zakinthos, a także środowe rejsy do wszystkich turystycznych miejsc. W wydanym komunikacie kierownictwo wyjaśniło, że na 48 godzin wstrzymało możliwość dokonywania rezerwacji na dowolny sezon wakacyjny.

PAP, MS

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.