Prezes Poczty Polskiej: „1% więcej pieniędzy przeznaczonych na zakup polskich produktów i usług to 6,6 mld zł rocznie więcej dla polskiej gospodarki”
Prezes Poczty Polskiej: „1% więcej pieniędzy przeznaczonych na zakup polskich produktów i usług to 6,6 mld zł rocznie więcej dla polskiej gospodarki”.
„Kongres 590” to kluczowe wydarzenie ekonomiczne w Polsce, które przyciąga do siebie wielu przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów. W tegorocznej, 4. Edycji kongresu, dyskutowano m. in. o współczesnych wyzwaniach gospodarczych, które stoją przed Polska i Europą. Jednym z prelegentów był Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej, który namawiał do wspierania polskiej gospodarki.
1% więcej pieniędzy przeznaczonych na zakup polskich produktów i usług to 6,6 mld zł rocznie więcej dla polskiej gospodarki. Mamy umowy z polskimi firmami, jesteśmy jedyną polską firmą z tak dużą siecią. Jako największa krajowa firma świadcząca usługi pocztowe, kurierskie i logistyczne zapewniamy swoisty krwioobieg w państwie. To decyduje o naszej wyjątkowej roli, bo mamy unikatowy dostęp do Obywateli, instytucji i przedsiębiorstw zlokalizowanych w całym kraju – mówił prezes Sypniewski.
Szef Poczty Polskiej nawiązywał do słów premiera, który w czasie swojego wystąpienia wyraził nadzieję, że „cały system gospodarczy będzie tak skonstruowany od strony regulacyjnej, finansowej i społecznej, aby dobrze służył nie tylko nam, ale przede wszystkim przyszłym pokoleniom”.
Wystąpienie Prezesa Rady Ministrów wprowadziło przedsiębiorców i ekspertów do dyskusji panelowej o roli patriotyzmu gospodarczego. Zaproszeni przez Organizatorów Kongresu 590 przedsiębiorcy: Andrzej Goździkowski prezes Zarządu Cedrob, Jan Szynaka prezes Zarządu Szynaka Meble, Ryszard Florek współzałożyciel i prezes Zarządu FAKRO, Przemysław Sypniewski prezes Zarządu Poczty Polskiej, Tomasz Wróblewski partner zarządzający w Grant Thornton oraz Stanisław Tępiński współzałożyciel Grupy Paradyż, w ramach panelu Wybieram 590 dyskutowali o roli patriotyzmu gospodarczego w czasach ponadnarodowych korporacji, jako jednego z elementów zdrowego rozwoju społeczeństwa i kraju.
Odpowiedzią na potrzebę edukacji patriotyzmu gospodarczego jest pierwsza ogólnopolska kampania „Wybieram590” – Sobota dla Polski, która poprzez ogólnospołeczne uświadomienie ma na celu wyrobienie nawyku identyfikacji źródła pochodzenia produktu – jeśli kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590, możemy być pewni, że produkt jest polski, a decyzja o preferencji go podczas zakupów jest już pierwszym krokiem w budowaniu patriotyzmu gospodarczego i wspierania w ten sposób długofalowego rozwoju polskiej gospodarki.
W ramach kampanii „Wybieram 590” przygotowano też raport, z którego wynika, iż postulowane zmiany zachowań konsumentów mogą wpłynąć na kondycję ekonomiczną Polski i budowanie krajowych oszczędności. Jeśli polscy konsumenci będą wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty kosztem zagranicznych, oznaczałoby zysk dla rodzimej gospodarki w wysokości 6,6 miliarda zł. rocznie.
Kampanię „Wybieram 590” wsparli liderzy zaufania publicznego, m. in. aktorzy i dziennikarze. W specjalnym spocie, który zachęca do identyfikowania źródła pochodzenia produktów poprzez kod kreskowy, m.in. Anna Popek, Maciej Kurzajewski.