10 godzin lotu bez toalety. Takie "atrakcje" w KLM
Holenderskie linie lotnicze KLM przeprosiły w piątek za kartkę, którą jeden z członków załogi tych linii umieścił na drzwiach toalety w samolocie. Było na niej napisane w języku koreańskim, że ze względu na epidemię koronawirusa pasażerowie nie mogą korzystać z WC.
Na kartce, którą powieszono na drzwiach toalety podczas 10-godzinnego lotu z Amsterdamu do Seulu w poniedziałek, odręcznie napisane było: „Toaleta tylko dla członków załogi”.
Zdjęcie tej informacji opublikował w internecie jeden z pasażerów i oskarżył KLM o dyskryminowanie podróżnych z Korei Południowej, bo napis był tylko w ich języku. Na Twitterze niektórzy Koreańczycy nawoływali do bojkotowania KLM.
W piątek na konferencji w Seulu władze KLM publicznie przeprosiły za incydent i zapewniły, że bardzo poważnie traktują oskarżenia o dyskryminację.
Czytaj również:Imigrant wypadł z samolotu. Spadł prawie na plażowicza
To błąd ludzki - powiedział Guillaume Glass, dyrektor regionalny Air France-KLM. Jest nam bardzo przykro, że zostało to odebrane jako dyskryminacja, zdecydowanie nie było to intencją załogi - podkreślił. Dodał, że po skargach pasażerów załoga umieściła też napis po angielsku.
W środę do sprawy odniosło się południowokoreańskie ministerstwo transportu. W oświadczeniu wspomniało o dyskryminacji i wezwało KLM do zapewnienia, że taka sytuacja już się nie powtórzy.
(PAP)SzSz