Polskie firmy ukrywają polskość za granicą
Jak pisze "Puls Biznesu" polskie firmy działające za granicą rzadko przyznają się do swoich polskich korzeni. Nie robią tego nawet wielkie koncerny. Polski rząd zamierza to zmienić kampanią marketingową.
Wiele polskich firm planujących działalność gospodarczą za granicą stara się głęboko ukryć swoje pochodzenie. Według badania „PB” wśród Gazel Biznesu, tylko 28 proc. firm zaznacza polskość na swoim produkcie, a jedynie 13 proc. wykorzystuje ją w działaniach marketingowych. Firmy nie ukrywają, że umieszczenie "made in Poland" to przyczyn sprzedażowej klapy i nie ma tu znaczenia wielkość przedsiębiorstwa. Ukrywają nawet najwięksi.
- Po wejściu na rynek niemiecki zapłaciliśmy frycowe, bo chcieliśmy działać pod polską marką „Orlen”. Ta strategia okazała się błędem. Teraz działamy z powodzeniem pod marką „Star” i niewielu niemieckich konsumentów wie, że stoi za nią polski koncern
- powiedział "Pulsowi Biznesu" Piotr Chełmiński, wiceprezes PKN Orlen.
Z kolei Krzysztof Krystowski, prezes Polskiego Holdingu Obronnego, potwierdza, że polskie firmy nie mają marki na Zachodzi, zwłaszcza wytwarzane przez nich zaawansowane technologie nie przyciągają klientów. Za to chętnie jest tam kupowana polska zdrowa żywność.
Źródło: Puls Biznesu/Opr.Jas
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
Zachęcamy do odwiedzenia naszego internetowego sklepu wSklepiku.pl!
Tylko tam, możesz nabyć bardzo atrakcyjne gadżety portalu!
Zestaw toreb zakupowych wPolityce.pl
oraz