Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

Lekarze PZU Zdrowie stale udzielają tele-porad!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 marca 2020, 07:45

  • Powiększ tekst

Lekarze PZU Zdrowie udzielili ponad 10 tys. zdalnych porad medycznych przez bezpłatną pomoc telemedyczną uruchomioną w związku z koronawirusem - przekazała prezes PZU Zdrowie Julita Czyżewska. To kilkaset porad dziennie.

Od początku marca działa uruchomiona przez PZU Zdrowie bezpłatna pomoc telemedyczna dla wszystkich Polaków, którzy w związku z zagrożeniem epidemią niepokoją się o swoje zdrowie.

Lekarze PZU Zdrowie co dzień udzielają porad kilkuset osobom. Do dziś udzieliliśmy już ponad 10 tysięcy zdalnych porad medycznych” - powiedziała Czyżewska.

Jak przekazała, ok. 30 proc. osób dzwoni z objawami chorobowymi, grypopodobnymi.

Takie przypadki konsultuje lekarz w formie zdalnej porady, dając pacjentowi odpowiednie zalecenia co do dalszego postępowania, także przepisując e-recepty. Pozostałe telefony, w głównej mierze, związane są z chęcią pozyskania rzetelnej informacji na temat obecnej sytuacji epidemicznej. Otrzymujemy pytania o typowe objawy wirusa, o zasady kwarantanny, rekomendacje dotyczące podróżowania” - powiedziała.

Dodała, że udzielane są również porady na temat profilaktyki zdrowia i zapobiegania zakażeniu, m.in. dot. środków ochronnych, płynów dezynfekujących.

Jak wyjaśniła, zgodnie z procedurą, osoby z objawami otrzymują zdalne porady lekarskie.

Lekarz przeprowadza wywiad medyczny i w przypadku wskazań określonych przez Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny, kieruje takiego pacjenta do właściwych ośrodków medycznych” - powiedziała. Dodała, że zalecenia lekarskie, w tym fakt skierowania do szpitala, objęte są tajemnicą lekarską.

Przede wszystkim dzwonią osoby, które nie są klientami PZU, co pokazuje jak ta inicjatywa była potrzebna. Klienci posiadający opiekę medyczną PZU mają dostęp do całodobowej infolinii medycznej i portalu pacjenta i od dawna z nich korzystają. Mogą w ten sposób zrealizować zdalne konsultacje lekarskie w ramach posiadanych pakietów medycznych, pozyskać e-receptę czy omówić wyniki badań” - wyjaśniła.

Czyżewska przekazała, że w prace zaangażowano w sumie około stu lekarzy. „Liczebność zespołu obsługującego infolinię dopasowujemy na bieżąco do zapotrzebowania na porady infolinii”- wskazała.

Należąca do grupy PZU, spółka PZU Zdrowie obsługuje pacjentów posiadających ubezpieczenia, abonamenty, medycynę pracy, chcących kupić wizytę indywidualnie, jak również pacjentów NFZ. Z produktów zdrowotnych PZU korzysta ponad 2,5 mln klientów, do sieci placówek własnych PZU Zdrowie należy 130 placówek medycznych.

Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Objawia się ona najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni i zmęczeniem. Podejrzewa się, że do zarażenia koronawirusem, który może wywoływać groźne dla życia zapalenie płuc, doszło w Chinach pod koniec 2019 r. na targu w Wuhan, stolicy prowincji Hubei.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych