Informacje

CIA zaczęło rekrutację agentów przez kanały streamingowe  / autor: Pixabay
CIA zaczęło rekrutację agentów przez kanały streamingowe / autor: Pixabay

PRACA: Szpiedzy. CIA wykorzystuje kanały streamingowe

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 czerwca 2020, 14:00

    Aktualizacja: 24 czerwca 2020, 15:09

  • Powiększ tekst

CIA po raz pierwszy w swojej historii zwraca się do internetowych serwisów streamingowych, aby rekrutować szpiegów w wieku od 18 do 35 lat, informuje reuters.com Przypomina jednocześnie, że agencje szpiegowskie i obrony USA odegrały ważną rolę w tworzeniu Internetu.

Potrzeba tylko jednego nowego elementu … wywiadu zagranicznego … i wszystko może się natychmiast zmienić, mówi oficer CIA w spocie opublikowanym przez agencję w poniedziałek w tym tygodniu.

Rozpocznij karierę w CIA i zrób więcej dla swojego kraju, niż można sobie wyobrazić - podsumowuje scenariusz przypominający hollywoodzkie filmy.

Jak powiedziała reuters.com rzeczniczka Centralnej Agencji Wywiadu, Nicole de Haay, internetowa kampania rekrutacyjna została opracowana, zanim potrzebne były środki dystansu społecznego podczas nowej pandemii koronawirusa.

I dodała, że agencja zazwyczaj szukała przyszłych szpiegów wśród studentów college’ów „tradycyjnymi” metodami, takimi jak targi pracy.

Jednak aby uzyskać najlepszych agentów, nie możemy polegać na tradycyjnych metodach rekrutacji - powiedziałA de Haay.

W przemówieniu wygłoszonym w zeszłym roku na Uniwersytecie Auburn, Gina Haspel, dyrektor CIA powiedziała, że agencja ma najlepszy rok rekrutacyjny od dziesięciu lat i chce, aby agencja stała się „wybranym pracodawcą dla wszystkich Amerykanów”.

De Haay dodała, że chociaż docelowi odbiorcy spotów wideo to 18–35-latkowie, wszyscy potencjalni rekruci zostaną wzięci pod uwagę.

Reuters dodaje, że niektórzy z najbardziej znanych zagranicznych sojuszników CIA, w tym brytyjskie agencje szpiegowskie MI5 i MI6, w przeszłości rekrutowały oficerów za pośrednictwem kontaktów społecznościowych.

Według Leichtman Research Group ponad 70 proc. amerykańskich gospodarstw domowych subskrybuje przynajmniej jedno z Hulu (amerykańska subskrypcja wideo na żądanie), Netflix i Amazon Prime.

Czytaj także: UKE: Zakończono proces uwalniania częstotliwości dla 5G

Czytaj także: Duda-Trump: To już piąte spotkanie!

reuters.com/gr

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych