Facebook wprowadza produkt podobny do TikTok. Bój o media społecznościowe
Facebook wprowadził w środę własną wersję rywala w mediach społecznościowych TikTok w Stanach Zjednoczonych i ponad 50 innych krajach, osadzając nową krótką usługę wideo o nazwie Reels, jako funkcję w popularnej aplikacji Instagram.
Produkt natychmiast zyskał popularność wśród kilku celebrytów.
Reels debiutuje kilka dni po tym, jak Microsoft ogłosił, że prowadzi rozmowy o przejęciu amerykańskiej firmy TikTok od chińskiej firmy ByteDance. ByteDance zgodził się pozbyć części TikTok, podają źródła, pod naciskiem Białego Domu, który zagroził zakazem tego i innych chińskich aplikacji z powodu obaw o bezpieczeństwo danych.
Premiera eskaluje zaciekłą walkę między Facebookiem a TikTok. Obie firmy chciały przyciągnąć amerykańskich nastolatków, którzy są od dwóch lat użytkownikami TikToka.
Podobnie jak TikTok, użytkownicy Reels mogą nagrywać krótkie, przyjazne dla urządzeń mobilnych filmy w pionie, a następnie dodawać efekty specjalne i ścieżki dźwiękowe pobrane z biblioteki muzycznej.
Czytaj także: TikTok w USA ostatecznie trafi w ręce Microsoftu? Firma wydaje oświadczenie
Czytaj także: Facebook zamyka Lasso. Miał być konkurencją dla TikToka
reuters.com/gr