Daszyńska - Muzyczka: „nowe drzwi” dla eksportu
Aby polskie produkty znajdowały nabywców na rynkach zagranicznych, co jest warunkiem wzrostu eksportu, polski przemysł musi być konkurencyjny - powiedziała Beata Daszyńska-Muzyczka prezes BGK podczas konferencji z okazji 30-lecia powstania Agencji Rozwoju Przemysłu.
Musimy pomyśleć o nowoczesnych technologiach, jeżeli myślimy o polskich produktach, o polskich technologiach, o polskim rynku i żebyśmy wzrastali na rynkach zagranicznych dzięki eksportowi polskich produktów, to nasz przemysł musi być konkurencyjny - powiedziała prezes BGK.
Według niej, polski przemysł czeka obecnie wiele wyzwań, a tworzenie nowej polityki przemysłowej dla naszego kraju powinno być oparte o pięć filarów, czyli cyfryzację, bezpieczeństwo, lokalizację, zielony ład i nowoczesne społeczeństwo.
Każde państwo powinno mieć politykę własnego rozwoju, rozwoju gospodarczego i tworzenie nowej polityki przemysłowej jest bardzo ważne dla Polski i dla tworzenia silnej gospodarki europejskiej - podkreśliła Daszyńska-Muzyczka.
Jej zdaniem pandemia COVID-19 pokazała możliwości skorzystania z otwierających się „nowych drzwi” ze względu na zerwanie łańcuchów dostaw.
Dodała, że do stworzenia centrów produkcyjnych w Polsce potrzebujemy nowoczesnego przemysłu, który uwzględnia innowacyjne technologie, cyfryzację, nowe modele biznesowe, czy dostęp do wykwalifikowanego rynku pracy.
Prezes przypomniała, że obecnie przemysł w Unii Europejskiej dostarcza 20 proc. PKB i zatrudnia 35 mln osób.
PAP/RO
CZYTAJ TEŻ: GUS: Produkcja przemysłowa z lepszym wynikiem od prognoz