Jeszcze reklama czy ostra homopropaganda? "Zmuszają was?"
W jednej ze scen widać dwóch mężczyzn, którzy dzielą się jajkiem, całując się. W kontrowersyjnym spocie czekoladowych jajek Creme Egg, przygotowanym z okazji 50. urodzin marki, różne osoby demonstrują radość z konsumowania czekoladek. W kolejnych ujęciach bohaterki i bohaterowie przy muzycznym akompaniamencie pokazują, jak na różne sposoby można delektować się słodkościami Cadbury. W ostatnim ujęciu widać parę mężczyzn – przekazują sobie Creme Egg metodą usta w usta – informuje portal Wirtualnemedia
Czytaj też: Belgia: Policja przerwała seks party. Europoseł wśród uczestników
Ten fragment reklamy jajek Cadbury’ego część widzów uznała za niedopuszczalny. Odbiorcy stwierdzili, że scenka z dwoma całującymi się mężczyznami nie powinna być częścią spotu reklamowego, które odbiorcami mogą być dzieci. Petycję w tej sprawie w sieci podpisało ponad 25 tys. internautów.
Przykładowo klienci Cadbyry’ego zapowiadają na Twitterze rezygnację z dalszych zakupów w firmie. W jednym z tłitów czytamy, że reklama ze śmietankowym jajkiem, w której występuje dwóch gejów, jest nieodpowiednia. Autor tłitu stwierdził, że nie sądzi, aby firma zdecydowała się na podobną z udziałem pary heteroseksualnej, za to sądzi, że homoseksualizm zwyczajnie MUSI BYĆ promowany w sposób nachalny.
Brytyjscy widzowie postanowili nawet złożyć petycję z żądaniem wstrzymania w mediach reklamy. Zdaniem autorów protestu, reklama promuje wśród dzieci zachowania seksualne. - Tego typu kadr w reklamie to coś niedopuszczalnego, naszym zdaniem można to odbierać jedynie jako promocję seksu wśród najmłodszych widzów – argumentują - czytamy na wirtualnemedia.pl.
Niektórzy brytyjscy widzowie byli na tyle oburzeni, że postanowili złożyć petycję z żądaniem zaprzestania pokazywania w mediach reklamy. Zdaniem autorów protestu, reklama promuje wśród dzieci zachowania seksualne. - Tego typu kadr w reklamie to coś niedopuszczalnego, naszym zdaniem można to odbierać jedynie jako promocję seksu wśród najmłodszych widzów - argumentują.
Marka odpowiedziała na krytykę na portalu społecznościowym. Zawsze byliśmy postępową marką, która szerzyła komunikaty o integracji, czy to przez [nasze] produkty, czy kampanie. „Prawie pocałunek” pary dzielącej się Creme Egg został ujęty w reklamie w takim samym świetle jak każdej innej - napisał Cadbury.
Niektórzy internauci argumentowali, że pary hetero wszyscy już widzieli w telewizji tysiące razy, i jakoś na to „nie narzekamy”.
Kampania jest skierowana w osób w wieku 16 – 34 lata. Jest prowadzona wraz z promocją koncernu Mondelez, właściciela brytyjskiego Cadbury’ego, m.in. na TikToku.
wirtualnemedia.pl/mt